Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wonderkamers
Opdrachtgever:
Gemeentemuseum Den Haag
Bureau:
Kiss the Frog
Datum eerste publicatie:
16/11/2013
url:
http://www.wonderkamers.nl
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Gemeentemuseum Den Haag, Kiss the Frog, Kossmann.dejong
Art Direction / Design:
Kiss the Frog, Kossmann.dejong
Copy / Redactie:
Gemeentemuseum (Jet van Overeem), Tungsten
Interaction Design:
Kiss the Frog
Technische realisatie:
Kiss the Frog, Rapenburg Plaza
Account:
vanuit Kiss the Frog: Ilone Bloemen, vanuit Gemeentemuseum: Hans Buurman en Jet van Overeem
Verantwoordelijk bij klant:
Concept en content tentoonstelling + juistheid content interactief materiaal
Overigen:
Show control: Rapenburg Plaza, AV: Tungsten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Bezoekers helpen in tweetallen de directeur van het Gemeentemuseum een virtuele museumzaal in te richten, het museum gaat bijna open maar veel zalen staan nog leeg! Dit is de rode draad in het spel in de Wonderkamers. Met een tablet als 'Wondergids' spelen bezoekers in verschillende ruimten interactieve games om zo een collectie bij elkaar te sparen. Hoe beter ze het doen, hoe meer kunst ze uit kunnen kiezen in de laatste fase: het inrichten van hun virtuele museumzaal. Wie heeft de mooiste zaal
Voor/over product of dienst
Het totale bezoek wordt gestuurd door één overkoepelend spel. Bezoekers worden direct opgeslorpt in een meeslepend avontuur waarin Benno Tempel, museumdirecteur, om hulp vraagt. Het Miniatuurmuseum wordt over enkele uren geopend, maar staat nog grotendeels leeg. Actie is geboden! Bezoekers worden meegenomen in een wervelwind van kunst, haute couture, architectuur en de decoratieve kunsten. Ze spelen een deels fysiek en deels virtueel, driedimensionaal spel.
Doelgroep(en)
Deze game kent twee belangrijke doelgroepen, te weten schoolklassen uit het voortgezet onderwijs en families. Dit zijn twee zeer verschillende doelgroepen, met ieder hun eigen behoeften en een andere logistieke benadering. Daar waar schoolgroepen voornamelijk qua tijd meer sturing nodig hebben, worden families meer los gelaten en mogen ze zelf bepalen waar ze wanneer heen gaan. Voor schoolklassen is ook een extra educatieve laag in het spel verwerkt.