Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Allerhande website
Opdrachtgever:
Albert Heijn
Bureau:
Fabrique [merken, design & interactie] ism Studio Room & MediaPartners
Datum eerste publicatie:
11/02/2014
url:
http://www.fabrique.nl/awards/allerhande-web.html
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Sanne Wijbenga, Patrick Sanwikarja, Rose-Anne Dotinga, Rutger Anema (AH), Vanessa Hofland-Noordervliet (AH), Gaston Bremer (AH)
Art Direction / Design:
Art direction: Stan Grootes, Sanne Wijbenga. Design: Steven van der Wel, Ferdy Pullens
Copy / Redactie:
Nina Bronwasser (Media Partners)
Interaction Design:
Anna Offermans, Rose-Anne Dotinga, Lysanne van der Voort, Emko Bos
Technische realisatie:
Petro Stalman (Albert Heijn IM Online)
Account:
Account: Joy van Baren. Project Management: Marieke van Kordelaar, René ten Brink
Verantwoordelijk bij klant:
Gaston Bremer, Vanessa Hofland-Noordervliet, Rutger Anema, Carlijn Zandbergen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
Met Allerhande inspireert Albert Heijn al ruim 30 jaar tot creatief koken. De afgelopen jaren is Allerhande uitgegroeid tot multimediaal platform. De nieuwe site is onderdeel van de totale vernieuwing en verbreding van het platform. In een scrumtraject van 26 weken gingen voor de nieuwe site zowel de voor- als achterkant op de schop. Het resultaat is een website met een nieuwe infrastructuur, back end, content en design. Een complex project dat toch simpel in één woord is te vatten: lekker!
Voor/over product of dienst
Jouw lekkerste inspiratiebron voor elke dag. De volledig responsive website biedt de hele customer journey lang inspiratie en hulp. We gidsen de gebruiker in alle stappen: vinden, boodschappen doen, koken, genieten. Deze hele weg naar ‘klein geluk’ spat de culinaire inspiratie van het scherm.

De recepten zijn met Mijn ah.nl eenvoudig te bewaren en op al je devices weer terug te vinden. Door de slimme zoekmachineoptimalisatie kom je ook via Google precies bij het recept dat je zoekt.
Doelgroep(en)
Plezier en kunde om te koken neemt steeds verder af omdat tijd meestal schaars is, terwijl weten wat je eet alleen maar belangrijker wordt. Veel mensen zien op tegen lekker koken door gebrek aan kennis en inspiratie en de kans dat het mislukt. Allerhande is de handige koop- en kookhulp voor iedereen die lekker wil eten en drinken.