Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Hoe geslepen ben jij?
Opdrachtgever:
wehkamp.nl
Bureau:
Pixelfarm
Datum eerste publicatie:
24/05/2013
url:
http://www.hoegeslepenbenjij.nl/
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Alwin Snippe, Stephan de Graaf
Art Direction / Design:
Pieter van Est - Pixelfarm
Copy / Redactie:
Mark Joost Meijer - wehkamp.nl
Interaction Design:
Stephan de Graaf
Technische realisatie:
Pixelfarm
Account:
Alwin Snippe & Stephan de Graaf
Verantwoordelijk bij klant:
Dirk van den Bogaart & Alwin Snippe - wehkamp.nl
Overigen:
Siebel


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Om de samenwerking tussen wehkamp.nl en Siebel bij het grote publiek te introduceren startte
wehkamp.nl in mei 2013 een unieke social media game op zijn Facebookpagina met als hoofdprijs een
diamant ter waarde van 15.000 euro. De game bestond uit verschillende vragen en interactieve
opdrachten met als apotheose een live finale in Scheveningen. Bij de ontwikkeling van de actie werd
rekening gehouden met de merkwaarden van wehkamp.nl, namelijk verrassend, eigenzinnig, actueel en
betrokken.
Doelgroep(en)
De doelgroep is te verdelen in drie groepen, namelijk:
1. Huidige klanten van wehkamp.nl
2. Huidige klanten van Siebel
3. Niet-klanten van wehkamp.nl & Siebel geïnteresseerd in sierraden en mode
Via de eerste twee groepen hebben we via de ‘deel-functionaliteit’ ervoor gezorgd dat niet-klanten
op de hoogte werden gebracht over de actie. Ook via advertising werden de niet-klanten op de
hoogte gesteld.