Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Facebook-app geeft fans Robinson-gevoel
Opdrachtgever:
RTL Nederland/ Teva
Bureau:
Aegis Media/ Content Partnerships
Datum eerste publicatie:
27/08/2013
url:
http://www.expeditierobinson.nl
Categorie:
Crossmedia
Social Media

Credits

Concept:
The Oddshop
Art Direction / Design:
Niels de Wit - Robert van der Lans
Copy / Redactie:
Niels de Wit - Robert van der Lans
Interaction Design:
Media Monks
Technische realisatie:
Media Monks & Strix Television
Account:
Walter van der Schoot en Esmé Nikolic - RTL Nederland
Verantwoordelijk bij klant:
Barry Schmits


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
RTL ontwikkelde samen met Aegis Media/Content Partnerships een facebook-app voor het populaire RTL 5-survivalprogramma Expeditie Robinson. Daarmee konden fans via interactieve 360 graden video’s het eiland verkennen en exclusieve behind-the-scenes content bekijken. Door kennisproeven te doen en punten te scoren, maakten ze wekelijks kans op Teva-survivalpakketten en de felbegeerde titel: Online Robinson 2013. Met als hoofdprijs een reis voor 2 personen naar de Fiji-eilanden.
Voor/over product of dienst
Teva presenteerde zich de afgelopen jaren aan een groot Expeditie Robinson-publiek via diverse in program momenten. Dit jaar ging de outdoor schoenenfabrikant nog een stap verder om de naamsbekendheid te vergroten en nieuwe hike-producten te introduceren.
Doelgroep(en)
Mannen/vrouwen, 20-34 jaar. Alle kijkers van Expeditie Robinson.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
RTL ontwikkelde samen met Aegis Media/ Content Partnerships een facebook-app voor het populaire RTL 5-survivalprogramma Expeditie Robinson. Daarmee konden fans via interactieve 360 graden video’s het eiland verkennen en exclusieve behind-the-scenes content bekijken. Door kennisproeven te doen en het scoren van punten, maakten ze wekelijks kans op Teva-survivalpakketten en de felbegeerde titel: Online Robinson 2013. Met als hoofdprijs een reis voor 2 personen naar de Fiji-eilanden.
Voor/over product of dienst
Teva presenteerde zich de afgelopen jaren aan een groot Expeditie Robinson-publiek via diverse in program momenten. Dit jaar ging de outdoor schoenenfabrikant nog een stap verder om de naamsbekendheid te vergroten en nieuwe hike-producten te introduceren.
Doelgroep(en)
Mannen/vrouwen, 20-34 jaar. Alle kijkers van Expeditie Robinson.