Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Social Media Malls
Opdrachtgever:
CBRE Global Investors
Bureau:
Mol Company, KEDG en Holland Centraal; Michel Mol, Bas Könning en Frank Engeman
Datum eerste publicatie:
21/05/2013
url:
http://www.facebook.com/koopgoot
Categorie:
Social Media
Media-Inzet

Credits

Concept:
Michel Mol, Bas Könning
Art Direction / Design:
Bas Könning, Frank Engeman
Copy / Redactie:
Holland Centraal
Interaction Design:
Bas Könning, Frank Engeman
Technische realisatie:
Plustien (software) en Surtronic (hardware)
Account:
Holland Centraal


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Het project bestaat uit twee Smart Mupi's aan weerszijden van de Koopgoot (qua functionaliteit vergelijkbaar met een smartphone, met de maat en look & feel van een Mupi), een app voor smartphones en een facebookpagina.
Met als 2 belangrijkste onderdelen,
HEB: waarin tips, tweets, en comments van bezoekers over de Koopgoot te zien zijn, en GRAB' hiermee kan de bezoeker, zichzelf fotograferen en met 1 klik de foto uploaden naar facebook (Dit gebeurt gemiddeld 300 keer per dag)
Voor/over product of dienst
De huidige standaard voor commerciele inspanningen op social media is meestal 'maak het merk of product zoveel mogelijk zichtbaar in de social media', wat leidt tot bijvoorbeeld het genereren van pagina-likes via win-acties en het streven zoveel mogelijk branded content rond te laten gaan in de social media. In dergelijke gevallen is de marketing nog centraal gestuurd en beseft de gebruiker dat zijn of haar rol niet groter is dan het consumeren en verspreiden van branded content.
Doelgroep(en)
Winkelend publiek in de Koopgoot (vooraf, tijdens, achteraf)
en potentieel winkelend publiek


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
Het project bestaat uit twee Smart Mupi's aan weerszijden van de Koopgoot (qua functionaliteit vergelijkbaar met een smartphone, met de maat en look & feel van een Mupi), een app voor smartphones en een facebookpagina.
Met als 2 belangrijkste onderdelen,
HEB: waarin tips, tweets, en comments van bezoekers over de Koopgoot te zien zijn, en GRAB' hiermee kan de bezoeker, zichzelf fotograferen en met 1 klik de foto uploaden naar facebook (Dit gebeurt gemiddeld 300 keer per dag)
Voor/over product of dienst
De huidige standaard voor commerciele inspanningen op social media is meestal 'maak het merk of product zoveel mogelijk zichtbaar in de social media', wat leidt tot bijvoorbeeld het genereren van pagina-likes via win-acties en het streven zoveel mogelijk branded content rond te laten gaan in de social media. In dergelijke gevallen is de marketing nog centraal gestuurd en beseft de gebruiker dat zijn of haar rol niet groter is dan het consumeren en verspreiden van branded content.
Doelgroep(en)
Winkelend publiek in de Koopgoot (vooraf, tijdens, achteraf)
en potentieel winkelend publiek