Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Nationale Opera & Ballet
Opdrachtgever:
Nationale Opera & Ballet
Bureau:
Tam Tam
Datum eerste publicatie:
17/02/2014
url:
http://www.operaballet.nl/
Categorie:
Design

Credits

Concept:
Tobias van Veen (Tam Tam)
Art Direction / Design:
Tobias van Veen (Tam Tam) & Lesley Moore
Copy / Redactie:
Tam Tam, Lesley Moore, Robin de Puy, Petrovsky & Ramone
Interaction Design:
Tobias van Veen (Tam Tam)
Technische realisatie:
Robin Aldenhoven (Tam Tam)
Account:
Dimi Albers, Rik Smeenk (Tam Tam)
Verantwoordelijk bij klant:
Dominique Henskens, Timon Fokker
Overigen:
Identiteit: Lesley Moore, Portret fotografie: Robin de Puy, Video: Petrovski & Ramone


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
De Nederlandse Opera, Het Nationale Ballet en Het Muziektheater Amsterdam zijn op 17 februari 2014 gefuseerd als nieuwe organisatie met een nieuwe naam “Nationale Opera & Ballet” en een volledig nieuw merk. Daarbij hoort natuurlijk ook een geheel nieuwe website. Een website waarin we enerzijds de rijkheid en dynamiek van de twee kunstvormen en anderzijds heldere conversie hebben samengebracht.
Voor/over product of dienst
Het design van de website is heel visueel en interactief. Langzaam bewegende beelden van beide kunstvormen halen de bezoekers over om de voorstellingen fysiek te beleven. Onderin een duidelijke navigatie, waardoor je snel tickets kunt kopen. Daarnaast een overzichtelijke kalender waar je op een makkelijke manier doorheen navigeert en toegang krijgt tot de juiste informatie.
Doelgroep(en)
De doelgroepen zijn bezoekers van opera en ballet. Deze is opgesplitst in huidige bezoekers maar tegelijkertijd ook nieuwe bezoekers. Deze moeten zich meer gaan verbinden van eenmalige bezoeker tot permanente abonnee.