Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
GTST:Spring Levend tijdens zomerstop
Opdrachtgever:
RTL Nederland
Bureau:
RTL Nederland, Endemol Nederland BV, The Project Factory
Datum eerste publicatie:
05/07/2013
url:
http://gtst.nl/springlevend
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
Annemarieke Loderus (RTL Nederland), Rohan Gottschalk (Endemol Nederland BV)
Art Direction / Design:
Endemol Nederland BV, The Project Factory
Copy / Redactie:
Endemol Nederland BV: Gillian Pagano Mirani, Jantien van der Meer, Wim Peters
Interaction Design:
The Project Factory
Technische realisatie:
The Project Factory, Guy Gadney
Account:
Walter van der Schoot (RTL Nederland) en Anne Gelevert (RTL Nederland)
Verantwoordelijk bij klant:
Annemarieke Loderus (RTL Nederland)
Overigen:
GTST cast & crew, RTL Digital Media


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De veelbesproken cliffhanger van Goede Tijden, Slechte Tijden, waarbij één parachutespringer verongelukte, leidde tot een zomer vol spanning. Via de transmediale app ‘GTST: Spring Levend’ konden fans in 8 weken achterhalen wie nog springlevend waren en vooral: wie niet? De crossmediale inzet bood een breed platform voor adverteerder Subway. De wekelijkse onthulling van één Spring Levend karakter creëerde een ware media hype en hield fans ook tijdens de zomerstop nauw betrokken bij het programma.
Voor/over product of dienst
De app fungeerde als centraal vehikel binnen het transmediale concept. Nieuwe hints werden vrijgegeven via exclusieve video’s, spelletjes en door het invullen van codewoorden. Extra content en codewoorden werden verspreid via een brede mediamix, zoals het RTL Weerbericht, RTL Boulevard en landelijke billboards. Voor meer hints volgden de fans springinstructeur Leo op de voet en zochten ze naar de ‘mystery springer’. De app-spelers kregen als eersten de aflevering van het nieuwe seizoen te zien.
Doelgroep(en)
16-49 jaar, met het accent op vrouwen


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De veelbesproken cliffhanger van Goede Tijden, Slechte Tijden, waarbij één parachutespringer verongelukte, leidde tot een zomer vol spanning. Via de transmediale app ‘GTST: Spring Levend’ konden fans in 8 weken achterhalen wie nog springlevend waren en vooral: wie niet? De crossmediale inzet bood een breed platform voor adverteerder Subway. De wekelijkse onthulling van één Spring Levend karakter creëerde een ware media hype en hield fans ook tijdens de zomerstop nauw betrokken bij het programma.
Voor/over product of dienst
De app fungeerde als centraal vehikel binnen het transmediale concept. Nieuwe hints werden vrijgegeven via exclusieve video’s, spelletjes en door het invullen van codewoorden. Extra content en codewoorden werden verspreid via een brede mediamix, zoals het RTL Weerbericht, RTL Boulevard en landelijke billboards. Voor meer hints volgden de fans springinstructeur Leo op de voet en zochten ze naar de ‘mystery springer’. De app-spelers kregen als eersten de aflevering van het nieuwe seizoen te zien.
Doelgroep(en)
16-49 jaar, met het accent op vrouwen