Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Koning Voetbal schiet raak
Opdrachtgever:
RTL Nederland/ BCC
Bureau:
Aegis Media
Datum eerste publicatie:
18/11/2013
url:
http://www.rtl.nl/koningvoetbal
Categorie:
Mobile
Crossmedia

Credits

Concept:
Mark van der Werff en Jelmer Wind van RTL Nederland
Art Direction / Design:
Mario Servodidio (RTL Nederland)
Copy / Redactie:
Infostrada en RTL Nederland
Interaction Design:
Media Monks
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Jelle van den Berg, Jorn Rohde en Anne Gelevert van RTL Nederland
Verantwoordelijk bij klant:
Jeroen Blank (BCC) - Jasper Admiraal (Aegis Media)
Overigen:
Lieke van de Weide (Aegis Media), Wendy Donker (BCC), Hans Jörgen Nicolai (Infostrada)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Koning Voetbal is hét multimediale format voor echte voetbalfans. Tijdens de 6 tv-afleveringen bij RTL 7 streden captains Johnny de Mol en Viggo Waas en hun teams met BN’ers om wie de meeste voetbalkennis heeft. Kijkers konden hun eigen vrienden uitdagen via de speciale voetbalquiz app. Het publiek in de studio, de kijkers en spelers van de app maakten via weekprijzen kans op o.a. tablets en home cinema sets. Die prijzen werden vervolgens aangeboden als actieproduct in de BCC-winkels.
Voor/over product of dienst
Speciaal voor voetballiefhebbers is een speciale wedstrijd-app ontwikkeld, waarmee vrienden elkaar kunnen uitdagen via Facebook op de iOS of Android app. De voetbalkennis wordt op de proef gesteld met unieke en originele vragen en elke week wisselende categorieën. Gedurende de 6 tv-afleveringen maakten spelers met het weekspel kans op geweldige prijzen.
Doelgroep(en)
Mannen 20-49 jaar


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
Koning Voetbal is hét multimediale format voor echte voetbalfans. Tijdens de 6 tv-afleveringen bij RTL 7 streden captains Johnny de Mol en Viggo Waas en hun teams met BN’ers om wie de meeste voetbalkennis heeft. Kijkers konden hun eigen vrienden uitdagen via de speciale voetbalquiz app. Het publiek in de studio, de kijkers en spelers van de app maakten via weekprijzen kans op o.a. tablets en home cinema sets. Die prijzen werden vervolgens aangeboden als actieproduct in de BCC-winkels.
Voor/over product of dienst
Speciaal voor voetballiefhebbers is een speciale wedstrijd-app ontwikkeld, waarmee vrienden elkaar kunnen uitdagen via Facebook op de iOS of Android app. De voetbalkennis wordt op de proef gesteld met unieke en originele vragen en elke week wisselende categorieën. Gedurende de 6 tv-afleveringen maakten spelers met het weekspel kans op geweldige prijzen.
Doelgroep(en)
Mannen 20-49 jaar