Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Comedy Central 24 Hours Launch Party
Opdrachtgever:
Comedy Central (VIMN)
Bureau:
GANDA
Datum eerste publicatie:
01/11/2013
url:
http://nvt
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
David Kokke, Maribel Gonzalez, Ernstjan Albers
Art Direction / Design:
David Kokke, Lienke Raben (GANDA), Arjan Noordeman (VIMN)
Copy / Redactie:
Maribel Gonzalez en Dennis Gandasoebrata
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
nvt
Account:
Hanne Martens
Verantwoordelijk bij klant:
Anne Koning, Esmé Croonen en Stefan Hilderink
Overigen:
Strategie: Maribel Gonzalez (GANDA) en Anne Koning (VIMN)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ter introductie van de 24 uurs programmering van Comedy Central werden fans 24 uur feestelijk uitgedaagd. Een engagement campagne met integratie van Social, televisie & reallife. Elk uur een nieuw spel, afgestemd op de serie zoals op dat moment op tv uitgezonden. Bestelt Hank Moody een pizza of maakte je bijv. een foto van de juiste scene op tv, dan had je direct kans op een pizza of een gadget. Tijdens SouthPark, kon men de profielfoto laten ‘ver-south-parken’. Prijzen werden direct bezorgd.
Voor/over product of dienst
Comedy Central is een internationale zender en over de hele wereld te zien in meer dan 230 miljoen huishoudens. Sinds 1991 is Comedy Central in Amerika een begrip. Met eigen producties als South Park en The Daily Show heeft Comedy Central zich in Amerika stevig op de comedy kaart gezet. Sinds een aantal jaar wordt het Comedy Central merk verder uitgebreid met zenders in Nederland, Duitsland, Polen en Zweden. Sinds 1 november 2013 wordt Comedy Central in Nederland 24 uur per dag uitgezonden.
Doelgroep(en)
De doelgroep van Comedy Central bestaat uit mannen en vrouwen in de leeftijd 18 - 34 jaar. Jong/grof/sceptisch/gevoel voor humor/gemakzuchtig.