Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
LINDAnieuws.nl
Opdrachtgever:
Mood for Magazines, de makers van LINDA.
Bureau:
N.v.t.
Datum eerste publicatie:
16/09/2013
url:
http://www.lindanieuws.nl
Categorie:
Website

Credits

Concept:
Mood for Magazines (LINDA.)
Art Direction / Design:
Studio Room
Copy / Redactie:
Mood for Magazines (LINDA.)
Interaction Design:
Studio Room en 23G
Technische realisatie:
23G
Account:
Mood for Magazines en 23G
Verantwoordelijk bij klant:
Sanne Visser, Jildou van der Bijl en Leanne Hermans
Overigen:
Buutvrij for life voor lanceringscampagne


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
In september 2013 lanceerde LINDA. iets nieuws: LINDAnieuws.nl.
Dat is de eerste nieuwssite speciaal voor vrouwen.

Waar de meeste nieuwssites droog, saai en mannelijk zijn, is LINDAnieuws.nl 100% gericht op vrouwen:

gymmen met Arie,
om 8 uur de headlines uit het ochtendnieuws,
spraakmakende video's,
maar ook het nieuws van het correspondentennetwerk 'LINDA's Wereldwijven'.

Kortom: de nieuwsselectie, relevant voor vrouwen.

http://www.youtube.com/watch?v=POUeirhkwqw&feature=youtu.be
Voor/over product of dienst
LINDAnieuws.nl heeft de herkenbare art direction en uitstraling van LINDA.
80% van het bereik is mobiel, daarom is het platform vanuit een mobile first strategie ontworpen. Het is een responsive website met apps, voor Android en voor IOS.

Een algoritme houdt het klik- en leesgedrag van lezers bij. De site wordt zo met elk bezoek persoonlijker.

LINDAnieuws.nl biedt veel creatieve mogelijkheden voor adverteerders (en nieuwe verdienmodellen).

LINDAnieuws.nl is de nieuwe definitie van nieuws.
Doelgroep(en)
Tweeledig:
1. Consumenten: Nederlandse vrouwen tussen 20-45.
Hieruit bestaat ons lezerspubliek.

2. Adverteerders.
De combinatie van LINDA. magazine en LINDAnieuws.nl geeft LINDA. een nieuwe impuls aan haar propositie richting haar B2B doelgroep.