Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Get On The Ziggo Bus
Opdrachtgever:
Ziggo
Bureau:
MTV & Brand Deli
Datum eerste publicatie:
07/10/2013
url:
http://www.facebook.com/ziggocompany
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
BrandDeli
Art Direction / Design:
BrandDeli ism OneSize en John Beckers
Copy / Redactie:
BrandDeli
Interaction Design:
Media Monks
Technische realisatie:
Media Monks
Account:
Tamara Planken (BrandDeli), Petra van Veldhooven (MTV)
Verantwoordelijk bij klant:
Dico Ariesen, Marjolein Hoorn, Saskia Zuurbier, Lucianne Strik en Lars Krieg
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Ziggo haalde de MTV EMA naar Nederland om jongeren te bereiken en te verbinden met Ziggo. Tijdens de MTV EMA was Ziggo het kloppende hart, die alle jongeren activeerde om samen met ons het tot een onvergetelijk evenement te maken. We besloten jongeren de week van hun leven te geven met de ‘Get On The Ziggo Bus’ activatie. Een plek in de Ziggo Bus gaf jouw claim to fame met o.a. toegang tot de MTV Music Week, hotelovernachting en de MTV EMA! Via jongeren, jongeren in beweging brengen.
Voor/over product of dienst
Bij Ziggo draait alles om verbinden. Ziggo organiseert die verbindingen, omdat Ziggo gelooft dat je gelukkiger bent wanneer je verbonden bent, altijd en overal. Ziggo heeft de visie om daarin door te groeien naar een volledig media- en entertainmentbedrijf dat informatie, beleving en entertainment bij zijn klanten brengt. Vanuit de essentie dat je door verbinding te maken, verbonden kunt raken.
Doelgroep(en)
Van alle kanten wordt getrokken aan jongeren. Een belangrijke doelgroep van Ziggo (180.000 j/m, 18-25 jr, binnen klantenbestand). Ze stappen net zo makkelijk over van provider, als ze op social media vrienden 'toevoegen' of 'verwijderen'.

Karakter: Creatief, intelligent, eigenwijs, kritisch, enthousiast, avontuurlijk en assertief.

Waarden: Vrijheid, zelfontplooiing, openheid, uitdaging, expressie, uniek zijn, grenzen verleggen, daadkracht en je onderscheiden.