Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
RCO Editions
Opdrachtgever:
Royal Concertgebouw Orchestra (RCO)
Bureau:
Videodock
Datum eerste publicatie:
12/09/2013
url:
http://www.rco-editions.com
Categorie:
Interactieve TV & Online Video

Credits

Concept:
Videodock
Art Direction / Design:
Rene Knip / aFrogleap
Copy / Redactie:
Ron van der Sterren (Videodock), Marcel van Tilburg (RCO), Koen Kleijn (RCO)
Interaction Design:
Videodock / aFrogleap
Technische realisatie:
aFrogleap / Videodock
Account:
Bauke Freiburg (Videodock)
Verantwoordelijk bij klant:
David Bazen (RCO)
Overigen:
Bart Fussel, Neo Cheung, Vincent Lindeboom, Bart van Rossenberg


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
Het Koninklijk Concertgebouworkest presenteert met trots RCO Editions. Een uniek videomagazine voor de iPad vol meeslepende concertregistraties, deskundig commentaar, inspirerende artikelen en beeldfragmenten. Op elk gewenst moment kunnen muziekliefhebbers de muziek beleven op de iPad of via de eigen geluidsinstallatie. RCO Editions is geoptimaliseerd voor Apple TV, waardoor muziekliefhebbers thuis een live-muziekervaring kunnen realiseren met de iPad als tweede scherm.
Voor/over product of dienst
RCO Editions verschijnt zes keer per jaar. Elke release biedt een ontdekkingsreis door en rondom een muzikaal meesterwerk, op basis van spectaculaire audiovisuele live-opnamen van het Koninklijk Concertgebouworkest. Zo is het mogelijk om synchroon met het concert naar eigen behoefte de teksten van de liederen mee te lezen, een interview met of live commentaar van de dirigent of solist te bekijken of foto´s te zien die geïnspireerd zijn op het muziekstuk.
Doelgroep(en)
Met RCO Editions richten we ons op de fans van het RCO en klassieke muziekliefhebbers, nationaal en wereldwijd. Niet alleen trouwe bezoekers van de zaal, maar ook latente liefhebbers die wel van klassieke muziek houden maar niet (vaak) de zaal bezoeken. Daarnaast is het doel om een jongere doelgroep aan te spreken.