Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#ExperiencePhilips
Opdrachtgever:
Philips Electronics Nederland
Bureau:
a friend of mine
Datum eerste publicatie:
09/12/2013
url:
http://cases.campaignapps.nl/experiencephilips
Categorie:
Online Campagne
Social Media

Credits

Concept:
Marcel van der Heijden, Sarah van Hecken
Art Direction / Design:
Sarah van Hecken
Copy / Redactie:
Nadia Scherpenhuijzen
Interaction Design:
Sarah van Hecken
Technische realisatie:
Tim van den Bosch, Damiano Trimboli
Account:
Marcel van der Heijden, Nadia Scherpenhuijzen
Verantwoordelijk bij klant:
Marieke Por, Niki de Greef-Coolen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Elk jaar gaan de toonaangevende werkgevers van Nederland op jacht naar de nieuwe lichting topstudenten voor hun traineeships. Veel trainee campagnes blijven echter hangen in platte testimonials van oud trainees of een video. Philips wilde verder gaan dan de standaard wervingscampagne en potentiële trainees een echt kijkje geven in hun toekomstige leven als trainee. Dit alles op een innovatieve manier die past bij Philips als werkgever.
Voor/over product of dienst
Het Philips Benelux Traineeship 2014 biedt 23 jonge getalenteerde academici de kans om hun carrière een vliegende start te geven bij één van de meest innovatieve werkgevers van Nederland. In 2 jaar tijd werk je aan twee of drie opdrachten die speciaal voor dit Traineeship zijn gecreëerd, binnen één van de vijf vakgebieden: Engineering, Finance, Marketing, Sales en Supply Chain. Het is een ontwikkelingsprogramma dat gebaseerd is op ‘learning on the job’, begeleiding, training en interventies.
Doelgroep(en)
De kerndoelgroep bestond uit 3e en 4e jaars WO studenten in de leeftijd van 22 tot 28 jaar, zowel Nederlandse studenten als internationale studenten die in Nederland studeren. Dat is dan ook de reden dat de campagne volledig in het Engels was.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Elk jaar gaan de toonaangevende werkgevers van Nederland op jacht naar de nieuwe lichting topstudenten voor hun traineeships. Veel trainee campagnes blijven echter hangen in platte testimonials van oud trainees of een video. Philips wilde verder gaan dan de standaard wervingscampagne en potentiële trainees een echt kijkje geven in hun toekomstige leven als trainee. Dit alles op een innovatieve manier die past bij Philips als werkgever.
Voor/over product of dienst
Het Philips Benelux Traineeship 2014 biedt 23 jonge getalenteerde academici de kans om hun carrière een vliegende start te geven bij één van de meest innovatieve werkgevers van Nederland. In 2 jaar tijd werk je aan twee of drie opdrachten die speciaal voor dit Traineeship zijn gecreëerd, binnen één van de vijf vakgebieden: Engineering, Finance, Marketing, Sales en Supply Chain. Het is een ontwikkelingsprogramma dat gebaseerd is op ‘learning on the job’, begeleiding, training en interventies.
Doelgroep(en)
De kerndoelgroep bestond uit 3e en 4e jaars WO studenten in de leeftijd van 22 tot 28 jaar, zowel Nederlandse studenten als internationale studenten die in Nederland studeren. Dat is dan ook de reden dat de campagne volledig in het Engels was.