Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Retargetingbanners
Opdrachtgever:
Belastingdienst Douane
Bureau:
JWT Amsterdam
Datum eerste publicatie:
29/04/2013
url:
http://-
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Jeena van der Heul, Ben Goedegebuur
Art Direction / Design:
Jeena van der Heul, Fethi Uluak
Copy / Redactie:
Ben Goedegebuur
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Alexander Buining
Verantwoordelijk bij klant:
Jikke van der Putte
Overigen:
ECD: Bas Korsten


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Straatverkopers laten je niet snel met rust. Een kenmerk dat je perfect kunt nabootsen met retargetingbanners. Op populaire reis- en boekingssites plaatsten we daarom retargetingbanners met een Aziatische man die je een mes probeert te verkopen. En eentje met een Arabische man die je een neptas probeert aan te smeren. Nadat je de eerste banner had gezien, kwam je de straatverkopers tot tweemaal toe tegen op andere sites. Ze werden steeds wanhopiger en steeds opdringeriger. En nadat de straatverkopers hun zegje hadden gedaan, brachten wij onze boodschap over.
Voor/over product of dienst
De Belastingdienst informeert reizigers met de campagne ‘Is dit OK, ja of nee?’ over wat zij wel en niet mee terug mogen nemen uit het buitenland. In het geval van deze banners worden mensen doorverwezen naar douane.nl/reizigers waar zij alle regels kunnen lezen en de app ‘Douane reizen’ kunnen downloaden.
Doelgroep(en)
Mannen 18-55
Vrouwen 18-55