Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Aviation Empire
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
Little Chicken, Monpellier Venture
Datum eerste publicatie:
27/06/2013
url:
http://game.klm.com (ook voor gratis downloadlink iOS en Android)
Categorie:
Mobile
Game

Credits

Concept:
Little Chicken
Art Direction / Design:
Little Chicken
Copy / Redactie:
Little Chicken
Interaction Design:
Little Chicken
Technische realisatie:
Little Chicken
Account:
Little Chicken
Verantwoordelijk bij klant:
KLM Royal Dutch Airlines


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Aviation Empire is een 3D strategy game voor iOS en Android die spelers als heuse CEO van 1919 tot heden de groei van een airline laat doormaken: bouw je vloot uit, bouw je netwerk uit en houd klanten tevreden.

Een spannende diversificatie van KLM’s mobiele portfolio. Daarom werd in alle fases van de ontwikkeling van de game samengewerkt met gamers: van de naamgeving tot nieuwe features tot aan de lancering van de game (op het persevent deden beta testers de demos voor journalisten).
Voor/over product of dienst
Aviation Empire in vogelvlucht:
- Bouw een vloot en netwerk van luchthavens uit
- Houd passagiers tevreden door faciliteiten en vliegtuigen te blijven upgraden
- Ga slim om met natuurelementen als tornados
- Social inloggen en via leaderboards tegen je vrienden spelen
- Unlock nieuwe elementen in de game door in te checken op je fysieke locatie (check in in Stockholm en unlock airport Stockholm in de game)
Doelgroep(en)
'De andere 90%'; niet de mensen die regelmatig (met KLM) vliegen, maar juist de rest van de wereldbevolking: gamers, thuisblijvers, jongeren. De mobiele game fungeert hier als een manier om de installed based onder met name mensen die niet al een van de andere KLM apps hebben te vergroten.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Aviation Empire is een 3D strategy game voor iOS/Android die spelers als heuse CEO van 1919 tot heden de groei van een airline laat doormaken: bouw je vloot uit, bouw je netwerk uit en houd klanten tevreden.

Een spannende eerste stap voor KLM in de gaming wereld. Daarom werd in alle fases van de ontwikkeling van de game samengewerkt met gamers: van de naamgeving tot testen van nieuwe features tot aan de lancering van de game (op het persevent deden beta testers de demos voor journalisten).
Voor/over product of dienst
Aviation Empire in vogelvlucht:
- Bouw een vloot en netwerk van luchthavens uit
- Houd passagiers tevreden door faciliteiten en vliegtuigen te blijven upgraden
- Ga slim om met natuurelementen als tornados
- Social inloggen en via leaderboards tegen je vrienden spelen
- Unlock nieuwe elementen in de game door in te checken op je fysieke locatie (check in in Stockholm en unlock airport Stockholm in de game)
Doelgroep(en)
'De andere 90%'; niet de mensen die regelmatig (met KLM) vliegen, maar juist de rest van de wereldbevolking: gamers, thuisblijvers, jongeren.