Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Lost in Time
Opdrachtgever:
Tempeest
Bureau:
Tempeest
Datum eerste publicatie:
21/03/2013
url:
http://www.lostintime.eu/
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Tempeest
Art Direction / Design:
Tempeest / Noodle Kings / State 31
Copy / Redactie:
Tempeest
Interaction Design:
OneSixty
Technische realisatie:
OneSixty
Account:
Tempeest
Verantwoordelijk bij klant:
Tempeest
Overigen:
Living Story / LivingDoc / Faem / Calling The Shots


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Lost in Time is een immersieve game voor de iPad, die op een bijzondere manier gebruik maakt van film, locatie (gps), en de technische mogelijkheden van je tablet. In het spel volg je Thijmen, een hacker, die een tijdmachine heeft gestolen van een bekende professor. Door zélf -in het echt- rond te lopen door de stad, volg je de sporen van Thijmen en reis je door de tijd met je iPad als tijdmachine. Jij speelt de hoofdrol in een zinderend avontuur, en je leert geschiedenis van de stad kennen!
Voor/over product of dienst
We wilden een concept maken dat nog niet bestond: mobiele beleving. Een spel met een zeer hoge belevingswaarde, door:
- een spannend, interactief verhaal met prachtige filmscènes en uitdagende opdrachten (bv. iemand redden van een grote stadsbrand in 1253)
- locatie belangrijk te maken (je staat op de plek waar in 1253 de brand was)
- spelers actief gebruik te laten maken van hun tablet. (een brand blussen door zo snel mogelijk te lopen zonder de ipad te kantelen - waardoor ze water verliezen)
Doelgroep(en)
Spelers:

- Dagjesmensen & Families
- Toeristen
- Bedrijfsuitjes & groepen

B2B:
- Musea & Erfgoedpartijen
- Gemeentes C& Citymarketing
- Horeca & Ondernemers