Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
KLM app voor iPad
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
My Studio Factory, Mirabeau, KLM Royal Dutch Airlines
Datum eerste publicatie:
07/01/2014
url:
http://klmf.ly/1lYYiHi
Categorie:
Mobile
Design

Credits

Concept:
My Studio Factory
Art Direction / Design:
My Studio Factory
Copy / Redactie:
KLM Royal Dutch Airlines
Interaction Design:
Mirabeau
Technische realisatie:
KLM Royal Dutch Airlines
Account:
My Studio Factory
Verantwoordelijk bij klant:
KLM Royal Dutch Airlines


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Steeds meer mensen weten KLM te vinden via tablet of smartphone. Inmiddels komt meer dan 35% van onze traffic via mobiel. Maar vaker en vaker hoorden we van klanten dat de mobiele ervaring niet echt voldeed aan hun verwachtingen of ronduit 'slecht' was.

In de cijfers zagen we bovendien dat onze conversie achter bleef. Tijd dus voor een hele nieuwe iPad app, ontwikkeld samen met juist de mensen die de app ronduit 'slecht' vonden.
Voor/over product of dienst
Op basis van intensieve samenwerking met een grote groep klanten werd de KLM iPad app ontwikkeld: een slimme combinatie van bestaande klm.com functionaliteiten, 3D technologie en social media:
- Supersnel zoeken en boeken
- Alle relevante reisinformatie: geplande vluchten, stoel, maaltijd, bagage en KLM's loyaliteitsprogramma
- Sneller inchecken en boarden door ingebouwde boardingpass
- Inspiratie vinden onder andere op basis van de locatie van je social media vrienden
Doelgroep(en)
- Primair: leisure travelers die inspiratie op kunnen doen voor hun volgende reis en zich optimaal willen voorbereiden
- Secundair: frequent flyers, al dan niet met Flying Blue account (KLM's loyaliteitsprogramma): zij kunnen eenvoudig hun vlucht beheren, inchecken, extra bagage regelen en de in-app boarding pass gebruiken.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Steeds meer mensen weten KLM te vinden via tablet of smartphone. Inmiddels komt meer dan 35% van onze traffic via mobiel. Maar vaker en vaker hoorden we van klanten dat de mobiele ervaring niet echt voldeed aan hun verwachtingen of ronduit 'slecht' was.

In de cijfers zagen we bovendien dat onze conversie achter bleef. Tijd dus voor een hele nieuwe iPad app, ontwikkeld samen met juist de mensen die de app ronduit 'slecht' vonden.
Voor/over product of dienst
Op basis van intensieve samenwerking met een grote groep klanten werd de KLM iPad app ontwikkeld: een slimme combinatie van bestaande klm.com functionaliteiten, 3D technologie en social media:
- Supersnel zoeken en boeken
- Alle relevante reisinformatie: geplande vluchten, stoel, maaltijd, bagage en KLM's loyaliteitsprogramma
- Sneller inchecken en boarden door ingebouwde boardingpass
- Inspiratie vinden onder andere op basis van de locatie van je social media vrienden
Doelgroep(en)
- Primair: leisure travelers die inspiratie op kunnen doen voor hun volgende reis en zich optimaal willen voorbereiden
- Secundair: frequent flyers, al dan niet met Flying Blue account (KLM's loyaliteitsprogramma): zij kunnen eenvoudig hun vlucht beheren, inchecken, extra bagage regelen en de in-app boarding pass gebruiken.