Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De man in de Media Markt
Opdrachtgever:
Media Markt
Bureau:
JWT Amsterdam
Datum eerste publicatie:
12/02/2014
url:
http://www.youtube.com/watch?v=caOs9433w6g
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Maarten Vrouwes, Friso Ludenhoff
Art Direction / Design:
Maarten Vrouwes, Friso Ludenhoff
Copy / Redactie:
Maarten Vrouwes, Friso Ludenhoff
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Linda Jansen
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Scholtes
Overigen:
ECD: Bas Korsten, AdVICE


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Met Media Markt zijn we per februari 2014 een nieuwe koers ingeslagen. Een koers die het merk opnieuw zal neerzetten en volledig geïntegreerd zal worden in alles wat Media Markt zal doen. Alles vanuit vijf kernpijlers die de nieuwe winkelformule vormen: Voordelig, Beleving, Advies, Assortiment en Gemak. Met als grote kick-off een online film die mensen de indruk moest geven dat er daadwerkelijk iemand 12 uur in ‘een elektronicazaak’ was opgesloten.
Voor/over product of dienst
De nieuwe koers is met een online film, door middel van een intensief seedingplan, gelanceerd. Hier werd de suggestie gewekt dat er een man was opgesloten in ‘een elektronicazaak’. Zonder dat Media Markt expliciet als afzender genoemd werd, liet de film zien dat de man zich uitstekend kon vermaken in de elektronicazaak. Een week later werd duidelijk, met de introductie van een nieuwe tv-commercial, dat het om de man in de Media Markt ging.
Doelgroep(en)
De doelgroep in deze markt neemt geen genoegen meer met enkel schreeuwende producten, knalprijzen of knallende acties. Het is een doelgroep die producten wil ervaren en zich grotendeels online bevindt. Met een mannelijke kern van tussen de 24 en 34 jaar.