Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Mercedes-Benz BlueEFFICIENCY app
Opdrachtgever:
Mercedes-Benz Nederland
Bureau:
FHV BBDO
Datum eerste publicatie:
22/04/2013
url:
http://www.dearmembersofthejury.com/mb/
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Tim Visser, Thomas Overweg, Martin Cornelissen, Mark Muller
Art Direction / Design:
Thomas Overweg
Copy / Redactie:
Tim Visser
Interaction Design:
Momkai
Technische realisatie:
Pixplicity
Account:
Iain Howe, Christine van der Schilden, Pui-Yuk Man
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Zijlstra
Overigen:
Vincent Seeber (Strategie)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Hoe introduceer je Mercedes-Benz BlueEFFICIENCY - een technologie waardoor de auto 20% zuiniger omgaat met energie? Door mensen het te laten ervaren.

We brengen BlueEFFICIENCY naar een energievretend apparaat dat iedereen heeft: een smartphone. De BlueEFFICIENCY app laat je batterij 20% langer meegaan zonder in te leveren op de gebruikservaring.

De combinatie van een gebruiksvriendelijke interface en nieuwe batterijbesparingstechnieken maakt de BlueEFFICIENCY app een must have voor iedereen.
Voor/over product of dienst
Mercedes-Benz is een autofabrikant die continu innoveert op het gebied van automobiliteit en daarbij horende toepassingen. Een van deze innovaties is BlueEFFICIENCY. BlueEFFICIENCY staat voor een combinatie van maatregelen en technologieën die tot doel hebben de auto zuiniger en milieuvriendelijker te maken.
Doelgroep(en)
Iedereen die houdt van technische innovaties en slecht bereikbaar is via traditionele media.