Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zweden zijn gek op de winter
Opdrachtgever:
Volvo Cars Nederland
Bureau:
Boondoggle Amsterdam & Caviar Content
Datum eerste publicatie:
21/01/2014
url:
http://www.boondoggle.nl
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Feike Kloostra, Cheriëtte Lagrouw & Igor Treu
Art Direction / Design:
Feike Kloostra, Cheriëtte Lagrouw, Igor Treu & Sven Thierie
Copy / Redactie:
Feike Kloostra, Cheriëtte Lagrouw & Igor Treu
Interaction Design:
Sven Thierie
Technische realisatie:
Mr. Ynk
Account:
Robert Slot, Lucas van Maaren & Bart Reef
Verantwoordelijk bij klant:
Rob Verstegen & Joyce Schellevis
Overigen:
Director: Edwin Nikkels / D.O.P.: Erwin Steen / Editor: Gert-Willem Visser


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Om te laten zien hoe gek Volvo is op de winter, werd op Facebook de Volvo Winter app gelanceerd. Als kick off van deze activatie plaatste Volvo een –op het eerste oog normale- Facebook post. Daarin werden fans gevraagd om hun winter in één woord te beschrijven. Zij kregen een live comment terug van Volvo. Door ze te verrassen met een ‘real time’ reactie liet Volvo haar fans meegenieten van de winterpret. Ook werden diverse influencers verrast met een persoonlijk gereden boodschap in de sneeuw.
Voor/over product of dienst
De Volvo Winter app is onderdeel van een campagne die over diverse kanalen werd uitgerold om Volvo als het ultieme wintermerk neer te zetten en om Volvo-rijders door middel van een gratis wintercheck en een winterbanden-wissel goed voor te bereiden op de kou, zodat ze daarna optimaal van de winter konden genieten.
Doelgroep(en)
Volvo fans.