Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Social Payment
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
KLM Royal Dutch Airlines
Datum eerste publicatie:
12/02/2014
url:
http://news.klm.com/klm-introduces-payment-via-facebook-and-twitter/
Categorie:
Social Media
Innovation

Credits

Concept:
KLM Royal Dutch Airlines
Art Direction / Design:
KLM Royal Dutch Airlines, Mirabeau
Copy / Redactie:
KLM Royal Dutch Airlines
Interaction Design:
KLM Royal Dutch Airlines
Technische realisatie:
KLM Royal Dutch Airlines, Adyen
Account:
KLM Royal Dutch Airlines
Verantwoordelijk bij klant:
KLM Royal Dutch Airlines


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Met Social Payment is KLM het eerste bedrijf ter wereld dat betalingen via social media accepteert. Een klant die via Facebook of Twitter een ticket (om)boekt of extra services koopt kan nu ook via social media betalen in een veilige omgeving. Bellen en een extra stap op klm.com zijn daarmee overbodig geworden. Een slimme technologie op het snijvlak van service en commerce.
Voor/over product of dienst
Social Payment is betalen in 3 simpele stappen:
1) Na een aankoop via social media stuurt de KLM service agent een de klant een gepersonaliseerde social link toe, .
2) De klant ontvangt de gepersonaliseerde link via Twitter DM of Facebook PM en betaalt.
3) Er is geen stap drie.
Doelgroep(en)
In principe Iedereen die een een ticket wil (om)boeken of een extra service zoals bijvoorbeeld een maaltijd, een extra stuk bagage of een extra comfortabele stoel wil aanschaffen bij KLM. Met 35.000 interacties per week die we via Twitter en Facebook afhandelen is dat een bijzonder gemeleerd gezelschap.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Met Social Payment is KLM het eerste bedrijf ter wereld dat betalingen via social media accepteert. Een klant die via Facebook of Twitter een ticket (om)boekt of extra services koopt kan nu ook via social media betalen in een veilige omgeving. Bellen en een extra stap op klm.com zijn daarmee overbodig geworden. Een slimme technologie op het snijvlak van service en commerce.
Voor/over product of dienst
Social Payment is betalen in 3 simpele stappen:
1) Na een aankoop via social media stuurt de KLM service agent een de klant een gepersonaliseerde social link toe, .
2) De klant ontvangt de gepersonaliseerde link via Twitter DM of Facebook PM en betaalt.
3) Er is geen stap drie.
Doelgroep(en)
In principe Iedereen die een een ticket wil (om)boeken of een extra service zoals bijvoorbeeld een maaltijd, een extra stuk bagage of een extra comfortabele stoel wil aanschaffen bij KLM. Met 35.000 interacties per week die we via Twitter en Facebook afhandelen is dat een bijzonder gemeleerd gezelschap.