Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Wannagives
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
Mirabeau, Websap, Tata Consultancy Services, KLM Royal Dutch Airlines
Datum eerste publicatie:
05/12/2013
url:
http://wannagives.klm.com
Categorie:
Online Campagne
Website
Crossmedia
Innovation

Credits

Concept:
KLM Royal Dutch Airlines
Art Direction / Design:
Mirabeau
Copy / Redactie:
Websap
Interaction Design:
Mirabeau
Technische realisatie:
Tata Consultancy Services, KLM Royal Dutch Airlines
Account:
KLM Royal Dutch Airlines
Verantwoordelijk bij klant:
KLM Royal Dutch Airlines


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
KLM kreeg via social media regelmatig verzoeken van vrienden, familie, geliefden en collegas die een passagier wilden verrassen. Want zou het niet heel cool zijn als je zelf je vrienden en familie kon verrassen? En dan op 10km hoogte?
Dat is KLM Wannagives.
Voor/over product of dienst
KLM Wannagives is in principe een webshop. Maar wel een bijzondere. Eentje waarbij je cadeaus kunt bestellen die in een vliegtuig worden afgeleverd. Bestellen is simpel :
1) Log in en selecteer social media vrienden via LinkedIn of Facebook
2) Een persoonlijke boodschap wordt geprint op een kaartje bij het cadeau
3) Het cadeau wordt op 10km hoogte door de crew overhandigd

Met andere woorden: een online interface voor offline bijzondere momenten.
Doelgroep(en)
Alle vrienden en vriendinnen, familie, collegas, kennissen en mede-passagiers van KLM passagiers. Dat zijn de mensen die verleid moeten worden om andere KLM passagiers te verrassen.


Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
KLM kreeg via social media regelmatig verzoeken van vrienden, familie, geliefden en collegas die een passagier wilden verrassen. Want zou het niet heel cool zijn als je zelf je vrienden en familie kon verrassen? En dan op 10km hoogte?
Dat is KLM Wannagives.
Voor/over product of dienst
KLM Wannagives is in principe een webshop. Maar wel een bijzondere. Eentje waarbij je cadeaus kunt bestellen die in een vliegtuig worden afgeleverd. Bestellen is simpel :
1) Log in en selecteer social media vrienden via LinkedIn of Facebook
2) Een persoonlijke boodschap wordt geprint op een kaartje bij het cadeau
3) Het cadeau wordt op 10km hoogte door de crew overhandigd

Met andere woorden: een online interface voor offline bijzondere momenten.
Doelgroep(en)
Alle vrienden en vriendinnen, familie, collegas, kennissen en mede-passagiers van KLM passagiers. Dat zijn de mensen die verleid moeten worden om andere KLM passagiers te verrassen.


Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
KLM kreeg via social media regelmatig verzoeken van vrienden, familie, geliefden en collegas die een passagier wilden verrassen. Want zou het niet heel cool zijn als je zelf je vrienden en familie kon verrassen? En dan op 10km hoogte?
Dat is KLM Wannagives.
Voor/over product of dienst
KLM Wannagives is in principe een webshop. Maar wel een bijzondere. Eentje waarbij je cadeaus kunt bestellen die in een vliegtuig worden afgeleverd. Bestellen is simpel :
1) Log in en selecteer social media vrienden via LinkedIn of Facebook
2) Een persoonlijke boodschap wordt geprint op een kaartje bij het cadeau
3) Het cadeau wordt op 10km hoogte door de crew overhandigd

Met andere woorden: een online interface voor offline bijzondere momenten.
Doelgroep(en)
Alle vrienden en vriendinnen, familie, collegas, kennissen en mede-passagiers van KLM passagiers. Dat zijn de mensen die verleid moeten worden om andere KLM passagiers te verrassen.


Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
KLM kreeg via social media regelmatig verzoeken van vrienden, familie, geliefden en collegas die een passagier wilden verrassen. Want zou het niet heel cool zijn als je zelf je vrienden en familie kon verrassen? En dan op 10km hoogte?
Dat is KLM Wannagives.
Voor/over product of dienst
KLM Wannagives is in principe een hele bijzondere webshop. Eentje waarbij je cadeaus kunt bestellen die in een vliegtuig worden afgeleverd. Bestellen is simpel :
1) Log in en selecteer social media vrienden via LinkedIn of Facebook
2) Een persoonlijke boodschap wordt geprint op een kaartje bij het cadeau
3) Het cadeau wordt op 10km hoogte door de crew overhandigd

De innovatie zit hem dan ook met name in het diep integreren van webshop en social media functionaliteiten in de kern van KLM.
Doelgroep(en)
Alle vrienden en vriendinnen, familie, collegas, kennissen en mede-passagiers van KLM passagiers. Dat zijn de mensen die verleid moeten worden om andere KLM passagiers te verrassen.