Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Onze schaatshelden
Opdrachtgever:
KPN Corporate Communicatie
Bureau:
Qban Online Communicatie
Datum eerste publicatie:
24/12/2013
url:
http://clients.adrime.com/files/campaigns2/6875830229/58229/NL_nusport.nl_102013_index.html
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Maarten van Scheijndel (Qban)
Art Direction / Design:
Billy Santegoets (Qban)
Copy / Redactie:
Maarten van Scheijndel (Qban)
Interaction Design:
Billy Santegoets (Qban)
Technische realisatie:
Vikash Sheombar (Qban)
Account:
Maarten van Scheijndel (Qban)
Verantwoordelijk bij klant:
Aline van Keulen
Overigen:
Mediabureau Mindshare (Christine Zoomer), Fotografie door TBWA (Christian van der Ven)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De opdracht was helder! Zorg voor een opvallende en impactvolle online doorvertaling van de ATL schaatscampagne, waarbij de mensen KPN direct koppelen aan het sponsor en fan zijn van heel schaatsend Nederland.

Onze oplossing? Middels interactieve homepage take-overs bij drie grote publishers, LIVE alle schaatsers en fans in Nederland verbinden. Ons mechanisme, een aanmoedigings-tweet kunnen versturen, ondersteunend aan de doelstelling van KPN en communicatie vanuit de KNSB met #schaatsfan.
Voor/over product of dienst
KPN brengt mensen in Nederland met elkaar in verbinding. Dat doen ze al meer dan 130 jaar middels producten en diensten, maar ook met het sponsoren van schaatsend Nederland.
KPN verbindt Nederlanders met de sponsoring van prachtige projecten en activiteiten. Voor zowel Ireen Wüst als beginnende jongeren. In deze campagne komen beide werelden samen. Het verbinden middels een sportevenement, gebruikmakend van de producten en diensten van KPN.
Doelgroep(en)
Alle schaatsliefhebbers van Nederland onder de online lezers van AD Sportwereld, NUsport, Volkskrant en Telegraaf.