Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Audi A8 Headhunters
Opdrachtgever:
Audi Import Belgium
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
02/12/2013
url:
http://www.audiheadhunters.com/
Categorie:
Crossmedia
Media-Inzet

Credits

Concept:
DDB Brussels
Art Direction / Design:
Peter Ampe, Rom&John
Copy / Redactie:
Peter Ampe, Rom&John
Interaction Design:
Dominique Poncin, Geert Desager, Maarten Van Daele
Technische realisatie:
Geert Desager, Simon De Pauw
Account:
Axelle Deterwange, Kirsten Vanderbeke
Verantwoordelijk bij klant:
Philippe Gheeraert, Hubert Hollemaert
Overigen:
Partners: Sthree, RCA, Emakina, Mojuice


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Crossmedia

Projectbeschrijving
De Audi A8 is een exclusieve luxewagen met een erg moeilijk te bereiken doelgroep. De meeste campagnes om deze doelgroep te bereiken kennen heel wat waste. Om potentiële kopers zo efficiënt mogelijk te bereiken, sloeg Audi de handen in mekaar met het gerenommeerde rekruteringsbureau Huxley. Met de campagneslogan "Don't call us for a test-drive, our headhunters will call you", besloten we om met Huxley op zoek te gaan naar profielen die in aanmerking kwamen voor een testrit met de nieuwe Audi A8
Voor/over product of dienst
De Audi A8 is een exclusieve luxewagen die enkel de "happy few" zich kunnen veroorloven. We hebben het hier over topmanagers, succesvolle zakenlui, diplomaten, ministers en andere beroemdheden. Deze mensen hebben een erg drukke agenda en zijn moeilijk te bereiken zonder de juiste tussenpersoon in te schakelen.
Doelgroep(en)
- primair : Mensen die zich een exclusieve luxewagen kunnen veroorloven ondanks het huidige crisisklimaat en de fiscale druk op luxewagens.
- secundair : grote publiek (potentiële kopers A1, A3, A4…)


Case omschrijving: Media-Inzet

Projectbeschrijving
De Audi A8 is een exclusieve luxewagen met een erg moeilijk te bereiken doelgroep. De meeste campagnes om deze doelgroep te bereiken kennen heel wat waste. Om potentiële kopers zo efficiënt mogelijk te bereiken, sloeg Audi de handen in mekaar met het gerenommeerde rekruteringsbureau Huxley. Met de campagneslogan "Don't call us for a test-drive, our headhunters will call you", besloten we om met Huxley op zoek te gaan naar profielen die in aanmerking kwamen voor een testrit met de nieuwe Audi A8
Voor/over product of dienst
De Audi A8 is een exclusieve luxewagen die enkel de "happy few" zich kunnen veroorloven. We hebben het hier over topmanagers, succesvolle zakenlui, diplomaten, ministers en andere beroemdheden. Deze mensen hebben een erg drukke agenda en zijn moeilijk te bereiken zonder de juiste tussenpersoon in te schakelen.
Doelgroep(en)
- primair : Mensen die zich een exclusieve luxewagen kunnen veroorloven ondanks het huidige crisisklimaat en de fiscale druk op luxewagens.
- secundair : grote publiek (potentiële kopers A1, A3, A4…)