Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Staatsloterij Geluksklok
Opdrachtgever:
De Nederlandse Staatsloterij
Bureau:
Blue Mango Interactive
Datum eerste publicatie:
12/09/2013
Categorie:
Game

Credits

Concept:
Blue Mango Interactive i.s.m. Lemz
Art Direction / Design:
Blue Mango Interactive
Copy / Redactie:
Blue Mango Interactive
Interaction Design:
Blue Mango Interactive
Technische realisatie:
Blue Mango Interactive
Account:
Blue Mango Interactive
Verantwoordelijk bij klant:
Blue Mango Interactive


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
Naast de maandelijkse trekkingen organiseert de Staatsloterij elk jaar, op 1 oktober, de Gelukstrekking. Bij deze loterij maak je geen kans op een jackpot of een grote geldprijs, maar één dag lang, elk kwartier, kans op € 100.000. Om dit event onder te aandacht te brengen, ontwikkelden we de Geluksklok. Een game waarbij spelers 24 uur lang, elk kwartier kans maakten op een lot voor de Gelukstrekking.
Voor/over product of dienst
De Geluksklok is een game met een speels karakter, waarbij hetzelfde spelmechanisme als de Gelukstrekking wordt gehanteerd; elk kwartier kans maken op een prijs. De Geluksklok heeft een klaver vier als klok vorm, waarbij het de uitdaging is om hem een draai te geven en exact uit te komen op een kwartier. Lukt je dat, dan kwalificeer je jezelf en maak je in het aankomende kwartier kans op een Gelukslot.
Doelgroep(en)
Volwassenen (+18) die niet per se gaan voor de grootste prijzenpot of een hoofdprijs, maar het leuk vinden om meerdere keren mee te spelen.