Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Chip Creator
Opdrachtgever:
Holland Casino
Bureau:
Social Embassy
Datum eerste publicatie:
01/11/2013
url:
http://facebook.hollandcasino.nl/chip-creator
Categorie:
Social Media

Credits

Concept:
Social Embassy
Art Direction / Design:
Ramon Rol (Egotribe)
Copy / Redactie:
Marloes Grimbergen (Social Embassy) en Anne Pluijms (Social Embassy)
Interaction Design:
Frank Snijders (Social Embassy)
Technische realisatie:
Egotribe
Account:
Account: Daan Jansonius (Social Embassy), Project Management: Frank Snijders (Social Embassy)
Verantwoordelijk bij klant:
Jeroen Otten en Astrid van Kempen (Holland Casino)


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Holland Casino had het idee om een speciale Limited Editon 10 euro chip te laten ontwerpen. Omdat onze Facebook fans ook onze meest loyale bezoekers zijn en deze chip veelvuldig gebruiken, besloten we onze community nauwer te betrekken bij het ontwerp. Zo is de Chip Creator geboren. Een super eenvoudige configurator op Facebook die onze fans in staat stelde een chip te ontwerpen. Uit alle 3.500 inzendingen is 1 winnaar gekozen en deze chip is nu in alle 13 Holland Casino vestigingen te vinden.
Voor/over product of dienst
Holland Casino (officieel: Nationale Stichting tot Exploitatie van Casinospelen in Nederland) is de enige legale aanbieder van casinospelen in Nederland. Het eerste casino opende de deuren in Zandvoort in 1976. Op grond van artikel 27h, eerste lid, van de Wet op de kansspelen kan de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit slechts aan één rechtspersoon vergunning verlenen tot het organiseren van speelcasino's. Holland Casino bezit deze vergunning sinds 19 december 1976.
Doelgroep(en)
Primair: de Holland Casino community & secundair: potentiële fans om de fanbase te verhogen. De fans op Facebook zijn loyaal en bezoeken het casino vaker. Daarom wilden we ze betrekken bij een belangrijke beslissing. De actie & het mechanisme zijn zo eenvoudig mogelijk gemaakt, waardoor de gehele community kon deelnemen. Onze bezoekers zijn enorm actief op social met name om content te consumeren: het zijn geen content creators. De actie moest dus zo intuïtief mogelijk werken, en dat is gelukt.