Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen Slowmercial
Opdrachtgever:
Volkswagen Belgium
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
22/03/2013
url:
http://slowmercial.eu/
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
DDB Brussels
Art Direction / Design:
Peter Ampe, Rom&John
Copy / Redactie:
Peter Ampe, Rom&John
Interaction Design:
Maarten Van Daele, Dominique Poncin, Geert Desager
Technische realisatie:
Simon De Pauw, Maarten Breda
Account:
Sylvie De Couvreur, Silvie Erzeel, Quentin Maryns
Verantwoordelijk bij klant:
Tony Peetermans, Nicolas Deturck
Overigen:
Media Planning: Tom Lemaitre


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De VW Slowmercial, een nieuw TV-reclame format, geschikt voor "normal and fast forwarded viewing".

Om onze doelgroep met een beperkt budget maximaal te bereiken, ontwikkelden we een nieuw TV-format : de "Slowmercial". Het statische formaat met één trage animatie maakt dat zelf kijkers die doorspoelen, de spot enkele seconden duidelijk te zien krijgen.
Voor/over product of dienst
Lancering van de "21st century Beetle Cabrio", een niche model dat slechts een klein segment van de Belgische markt aanspreekt (van de 50.000 verkochte VW's in Belgie zijn slechts 300 een Beetle Cabrio)
Doelgroep(en)
Trendbewuste Early Adopters - 25-44j
Deze doelgroep van early adopters kijkt heel bewust en kieskeurig TV. In plaats van een hele avond TV te ondergaan, stellen ze op voorhand hun TV avond samen. Favoriete series als Homeland & Bones worden vaak opgenomen en achteraf bekeken om de reclameblokken te kunnen doorspoelen. Onderzoek van de commerciële zender VTM toont aan dat fictie-reeksen gemiddeld 37% "uitgesteld" (dus opgenomen) worden bekeken. Hetzelfde onderzoek wijst ook uit dat bij "uitgeste