Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
DDB 6
Opdrachtgever:
DDB Brussels
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
05/04/2013
url:
http://www.6secondsrecruitment.com
Categorie:
Mobile
Game
Social Media

Credits

Concept:
DDB Brussels
Art Direction / Design:
Peter Ampe, Rom&John
Copy / Redactie:
Peter Ampe, Rom&John
Interaction Design:
Maarten Van Daele
Technische realisatie:
Arnaud Hemroulle
Account:
Maarten Van Daele
Verantwoordelijk bij klant:
Peter Ampe
Overigen:
Loïc Ghirardello, Coline Dohon


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
In tijden van "continuous partial attention" bij consumenten moeten bureaus scherp talent aantrekken dat in staat is om al even scherpe campagnes te maken voor klanten. Daarom stelt DDB Brussels een nieuwe rekruteringsactie voor die de klassieke "elevator pitch" nog net iets uitdagender maakt. De actie richt zich naar studenten die nu slechts 6 seconden krijgen om de creatief directeur te overtuigen van hun vaardigheden. Ofwel, exact de lengte van één videofragment via Vine.
Voor/over product of dienst
Agency self promo: DDB Brussels ging op zoek naar een nieuwe manier om het juiste talent aan te trekken. Creatief Directeurs hebben het meestal erg druk en hebben te weinig tijd om wekelijks portfolio interviews met studenten te doen. Daarnaast moeten studenten die op zoek zijn naar een job vaak erg lang wachten op een afspraak om hun potentieel te tonen.
Doelgroep(en)
Creatieve studenten die op zoek zijn naar een eerste professionele ervaring in de wereld van de reclame.


Case omschrijving: Game

Projectbeschrijving
In tijden van "continuous partial attention" bij consumenten moeten bureaus scherp talent aantrekken dat in staat is om al even scherpe campagnes te maken voor klanten. Daarom stelt DDB Brussels een nieuwe rekruteringsactie voor die de klassieke "elevator pitch" nog net iets uitdagender maakt. De actie richt zich naar studenten die nu slechts 6 seconden krijgen om de creatief directeur te overtuigen van hun vaardigheden. Ofwel, exact de lengte van één videofragment via Vine.
Voor/over product of dienst
Agency self promo: DDB Brussels ging op zoek naar een nieuwe manier om het juiste talent aan te trekken. Creatief Directeurs hebben het meestal erg druk en hebben te weinig tijd om wekelijks portfolio interviews met studenten te doen. Daarnaast moeten studenten die op zoek zijn naar een job vaak erg lang wachten op een afspraak om hun potentieel te tonen.
Doelgroep(en)
Creatieve studenten die op zoek zijn naar een eerste professionele ervaring in de wereld van de reclame.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
In tijden van "continuous partial attention" bij consumenten moeten bureaus scherp talent aantrekken dat in staat is om al even scherpe campagnes te maken voor klanten. Daarom stelt DDB Brussels een nieuwe rekruteringsactie voor die de klassieke "elevator pitch" nog net iets uitdagender maakt. De actie richt zich naar studenten die nu slechts 6 seconden krijgen om de creatief directeur te overtuigen van hun vaardigheden. Ofwel, exact de lengte van één videofragment via Vine.
Voor/over product of dienst
Agency self promo: DDB Brussels ging op zoek naar een nieuwe manier om het juiste talent aan te trekken. Creatief Directeurs hebben het meestal erg druk en hebben te weinig tijd om wekelijks portfolio interviews met studenten te doen. Daarnaast moeten studenten die op zoek zijn naar een job vaak erg lang wachten op een afspraak om hun potentieel te tonen.
Doelgroep(en)
Creatieve studenten die op zoek zijn naar een eerste professionele ervaring in de wereld van de reclame.