Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Volkswagen Meteo Wobblers
Opdrachtgever:
Volkswagen Belgium
Bureau:
DDB Brussels
Datum eerste publicatie:
05/07/2013
url:
http://www.ddb.be
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
DDB Brussels
Art Direction / Design:
Peter Ampe, Rom&John
Copy / Redactie:
Peter Ampe, Rom&John
Interaction Design:
Geert Desager, Maarten Van Daele
Technische realisatie:
Emilie Piret
Account:
Sylvie De Couvreur, Filiz Temur, Quentin Maryns
Verantwoordelijk bij klant:
Tony Peetermans, Nicolas Deturck
Overigen:
Arnaud Hemroulle


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
De Volkswagen Beetle Cabrio is gemaakt om rijders optimaal te laten genieten van een zomerse dag. Jammer genoeg kunnen die zomerse dagen in België soms lang op zich laten wachten. Om die reden zijn de Belgen steeds bezig met het weer. Het bewijs: elke maand bekijken tot 3 miljoen mensen de beelden van meteo-cams aan de Belgische kust. Volkswagen speelt daar slim op in met een nieuw medium, de zogenaamde meteo-wobblers: banners die bevestigd worden aan de webcams.
Voor/over product of dienst
Volkswagen lanceerde in 2013 een volledig nieuwe Volkswagen Beetle Cabrio ("the 21ste Century Beetle"); een knipoog naar de iconische kever en een waardige opvolger voor de New Beetle Cabrio uit 2003.
Doelgroep(en)
Trendbewuste early-adopters.