Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
#gevenmetkerst
Opdrachtgever:
Rhinofly
Bureau:
Rhinofly
Datum eerste publicatie:
10/12/2013
url:
http://www.hashtaggevenmetkerst.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Bas Gezelle
Art Direction / Design:
Hugo van de Hoef
Copy / Redactie:
Bas Gezelle
Interaction Design:
N.v.t.
Technische realisatie:
Klaas Landsman, Joost Kiens, Johan Haneveld
Account:
Gerben van Heijningen
Verantwoordelijk bij klant:
N.v.t.
Overigen:
Video: Khalid el Khouani


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
De hashtag. Dat ene woord dat alles duidelijk maakt. Echte vrienden hebben ook offline aan 1 woord genoeg. 1 woord om iets persoonlijks te geven of zeggen. Kerst is hiervoor hét moment en een fysieke hashtag is het perfecte kerstcadeau. Op hashtaggevenmetkerst.nl zond de bezoeker zijn grappigste hashtag in en de leukste werden 3D-geprint en opgestuurd. Naar de inzender zelf of direct als cadeau naar geliefde of vriend. #gevenmetkerst: het kerstcadeau voor vrienden die aan 1 hashtag genoeg hebben
Voor/over product of dienst
Hashtaggevenmetkerst.nl is een ode aan de hashtag en internetcultuur op een bedje van kerstgevoel. De 3D-modellen werden geprint op vier door Ultimaker gesponsorde 3D-printers. Via de geïntegreerde zoekfunctie van 3D Hubs kon de inzender ook zelf een printer bij hem in de buurt vinden.
Doelgroep(en)
Iedereen die rond de feestdagen op zoek was naar een uniek en persoonlijk kerstcadeau met een voorliefde voor de hashtag, internetcultuur pur sang.