Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Breinreis
Opdrachtgever:
Centraal Museum
Bureau:
Rhinofly
Datum eerste publicatie:
14/02/2014
url:
http://www.breinreis.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Hugo van de Hoef, Bas Gezelle, Gerben van Heijningen
Art Direction / Design:
Hugo van de Hoef
Copy / Redactie:
Bas Gezelle
Interaction Design:
N.v.t.
Technische realisatie:
Johan Haneveld
Account:
Nienke van Heusden, Gerben van Heijningen
Verantwoordelijk bij klant:
Bonny van Sighem
Overigen:
Animatie: Roland Lamer, Video bewerking: Khalid el Khouani, Sounddesign: StudioFF


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Hoe geef je bezoekers van de tentoonstelling Surreële Werelden een ervaring die aansluit bij surrealisme? Breinreis: een interactieve installatie waarmee je via je hersengolven op ontdekkingsreis gaat naar het surrealisme.

Surrealisme is soms best raar. Ons onderbewuste klampt zich vast aan de werkelijkheid. Om surrealisme te kunnen ervaren, moeten we de werkelijkheid los laten en ontspannen. De brainreader meet of je gefocust of ontspannen bent. Dit beïnvloedt jouw reis naar de surreële wereld
Voor/over product of dienst
De brainreader van Breinreis verbindt met je hersenen en meet via elektro-encefalografie (EEG) de elektrische activiteit van je hersenen. Als je ontspant ga je verder op reis. Mocht het surreële je te veel worden, dan kan je door te focussen dichter bij de werkelijkheid blijven. Na verloop van tijd is je brein uitgeput en moet je jezelf overgeven aan de surreële wereld. Van jouw hersenactiviteit tijdens Breinreis wordt een uniek en deelbaar reisverslag gemaakt.
Doelgroep(en)
De bezoekers van de tentoonstelling Surreële Werelden. Zij zijn tussen de 20 en 60 jaar en enerzijds op zoek naar surrealistische topstukken en anderzijds op zoek naar unieke ervaringen waarin zij zelf kunnen participeren.