Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Ramped
Opdrachtgever:
Rhinofly
Bureau:
Rhinofly i.s.m. Hogeschool Utrecht
Datum eerste publicatie:
22/01/2014
url:
http://www.ramped.nl
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Ronald van Schaik
Art Direction / Design:
Hugo van de Hoef, Nicky Correlje, Khalid el Khouani
Copy / Redactie:
Ramped teams
Interaction Design:
Ramped teams
Technische realisatie:
Ramped teams
Account:
N.v.t.
Verantwoordelijk bij klant:
N.v.t.
Overigen:
Documentaire: Khalid el Khouani en Mira Deva


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Ramped: analoog skateboarden verrijkt met digitale ervaringen. Rhinofly heeft met de Hogeschool Utrecht de grenzen van interactiviteit opgezocht en een nieuwe dimensie aan skateboarden toegevoegd door een interactief skatepark te ontwikkelen. Combineer gaming, creativiteit, code, sensoren met een nieuwe visie op interactiviteit en je ontdekt het antwoord op de vraag: “wat gebeurt er als we de fysieke gameplay van skateboarden verrijken met elementen uit de digitale wereld van gaming?”.
Voor/over product of dienst
In project Ramped hebben 5 teams in 6 maanden een interactief skatepark ontwikkeld. Op basis van onderzoek naar de doelgroep, cultuur, gaming en nieuwe technologieën zijn 5 verschillende objecten gerealiseerd die zijn geïntegreerd in Skatepark Utrecht en gepresenteerd op Interaction ‘14. Van de ontdekkingsreis naar de optimale cross-over tussen fysieke en virtuele interactiviteit is een documentaire gemaakt die in het voorjaar vertoond wordt.
Doelgroep(en)
Skateboarders in de leeftijd van 8 – 20 jaar.