Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Local Eyes
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
Code d'Azur
Datum eerste publicatie:
15/12/2013
url:
http://localeyes.klm.com/
Categorie:
Website
Social Media
Content

Credits

Concept:
KLM Royal Dutch Airlines & Code d’Azur
Art Direction / Design:
Jeroen Bijl, Paul Verhulst, Rob Stroom
Copy / Redactie:
KLM Royal Dutch Airlines & Code d’Azur
Interaction Design:
Nik Nieuwenhuijs, Thomas van Sante
Technische realisatie:
Thierry Kleist, Rick Ekelschot, Rupert Rutland
Account:
Willemien Grootendorst, Michiel van der Linden
Verantwoordelijk bij klant:
KLM Royal Dutch Airlines


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Website

Projectbeschrijving
62% van de Twitter gebruikers blijkt geïnteresseerd in andere landen en culturen en is op zoek naar activiteiten, hotels en ook reisbestemmingen. En KLM belooft haar reiziger ‘een reis vol inspiratie’. Als logisch vervolg op KLM’s Must See Map van vorig jaar waar vrienden elkaar tips geven lanceert KLM nu Local Eyes, een nieuw online platform met twitter account om reizigers te inspireren met insiders tips van lokale KLM medewerkers.
Voor/over product of dienst
Iedere week tweet een KLM’er ergens op de wereld over de beste restaurants, slaapadressen, koffiebars en exposities in zijn stad. En over bijzondere gebruiken en gewoontes. Na een week geeft hij of zij het Twitter account door aan een collega in een andere stad.
Het werkt eenvoudig:
- Via de input tool worden locaties en tips ingevoerd met behulp van Google Places.
- Deze worden met een druk op de knop gedeeld op Twitter en hiermee ook op het speciale Local Eyes platform op localeyes.klm.com
Doelgroep(en)
62% van de Twitter gebruikers is geïnteresseerd in andere landen en culturen en is op zoek naar activiteiten, hotels en ook reisbestemmingen. Dat zijn precies de mensen die we willen bereiken. Daarnaast hebben we natuurlijk onze interne doelgroep van medewerkers die we hoopten te motiveren daadwerkelijk mee te doen.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
62% van de Twitter gebruikers blijkt geïnteresseerd in andere landen en culturen en is op zoek naar activiteiten, hotels en ook reisbestemmingen. En KLM belooft haar reiziger ‘een reis vol inspiratie’. Als logisch vervolg op KLM’s Must See Map van vorig jaar waar vrienden elkaar tips geven lanceert KLM nu Local Eyes, een nieuw online platform met twitter account om reizigers te inspireren met insiders tips van lokale KLM medewerkers.
Voor/over product of dienst
Iedere week tweet een KLM’er ergens op de wereld over de beste restaurants, slaapadressen, koffiebars en exposities in zijn stad. En over bijzondere gebruiken en gewoontes. Na een week geeft hij of zij het Twitter account door aan een collega in een andere stad.
Het werkt eenvoudig:
- Via de input tool worden locaties en tips ingevoerd met behulp van Google Places.
- Deze worden met een druk op de knop gedeeld op Twitter en hiermee ook op het speciale Local Eyes platform op localeyes.klm.com
Doelgroep(en)
62% van de Twitter gebruikers is geïnteresseerd in andere landen en culturen en is op zoek naar activiteiten, hotels en ook reisbestemmingen. Dat zijn precies de mensen die we willen bereiken. Daarnaast hebben we natuurlijk onze interne doelgroep van medewerkers die we hoopten te motiveren daadwerkelijk mee te doen.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
62% van de Twitter gebruikers blijkt geïnteresseerd in andere landen en culturen en is op zoek naar activiteiten, hotels en ook reisbestemmingen. En KLM belooft haar reiziger ‘een reis vol inspiratie’. Als logisch vervolg op KLM’s Must See Map van vorig jaar waar vrienden elkaar tips geven lanceert KLM nu Local Eyes, een nieuw online platform met twitter account om reizigers te inspireren met insiders tips van lokale KLM medewerkers.
Voor/over product of dienst
Iedere week tweet een KLM’er ergens op de wereld over de beste restaurants, slaapadressen, koffiebars en exposities in zijn stad. En over bijzondere gebruiken en gewoontes. Na een week geeft hij of zij het Twitter account door aan een collega in een andere stad.
Het werkt eenvoudig:
- Via de input tool worden locaties en tips ingevoerd met behulp van Google Places.
- Deze worden met een druk op de knop gedeeld op Twitter en hiermee ook op het speciale Local Eyes platform op localeyes.klm.com
Doelgroep(en)
62% van de Twitter gebruikers is geïnteresseerd in andere landen en culturen en is op zoek naar activiteiten, hotels en ook reisbestemmingen. Dat zijn precies de mensen die we willen bereiken. Daarnaast hebben we natuurlijk onze interne doelgroep van medewerkers die we hoopten te motiveren daadwerkelijk mee te doen.