Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
MINI Black Sea Challenge
Opdrachtgever:
MINI
Bureau:
Purple Cow Concepts
Datum eerste publicatie:
27/04/2013
url:
http://mini.nl/bsc
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
NRC Media & Purple Cow Concepts
Art Direction / Design:
Purple Cow Concepts
Copy / Redactie:
NRC Media & Purple Cow Concepts
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
NRC Media & Purple Cow Concepts
Account:
NRC Media & Purple Cow Concepts
Verantwoordelijk bij klant:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
MINI organiseert jaarlijks challenges waarmee MINI-eigenaren hun auto tot het uiterste kunnen drijven. Van 27 april t/m 11 mei 2013 vond de MINI Black Sea Challenge plaats, ter promotie van de nieuwe MINI Paceman. Een route van Amsterdam – Instanbul – Amsterdam werd uitgestippeld, waarbij met 15 MINI’s door 22 landen werd gereden. Het Business Development team van NRC Media heeft een interactieve campagne bedacht om deze challenge en de MINI Paceman onder de aandacht te brengen.
Voor/over product of dienst
De MINI Paceman wordt ook wel een Sports Activity Coupé genoemd: een stevig en stoer onderstel maar wel met de daklijn van een elegante coupé. Bij de Paceman heb je de keuze uit vier sterke motoren en talloze opties voor het in- en exterieur om de auto uniek te maken. De stoere en krachtige kant van de Paceman, met het go-kart feeling dat MINI geeft, werd door de challenge benadrukt. Dankzij dagelijkse foto’s en video’s van de roadtrip werd deze beleving ook naar nrc.next lezers overgebracht.
Doelgroep(en)
Doelstelling van de campagne was om de nieuwe MINI Paceman onder de aandacht te brengen van het lezerspubliek van nrc.next. De lezers van nrc.next vallen voornamelijk in de leeftijdsgroep 20 tot 35 jaar, zijn HBO+ opgeleid en hebben een hoge welstandsklasse. Daarbij is 48 procent van de nrc.next lezers geïnteresseerd in auto’s en overweegt 18 procent om in de komende 12 maanden een nieuwe auto aan te schaffen (NOM Print & Doelgroep Monitor 2012-II / 2013-I).