Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Amsterdam Music Festival
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
-
Datum eerste publicatie:
26/08/2013
url:
http://klm.com/music
Categorie:
Online Campagne
Interactieve TV & Online Video
Social Media
Content

Credits

Concept:
KLM Royal Dutch Airlines
Art Direction / Design:
KLM Royal Dutch Airlines
Copy / Redactie:
KLM Royal Dutch Airlines
Interaction Design:
Born05
Technische realisatie:
Alda, ADE, DJMag, YouTube, MassiveMusic, Final Kid, Born05
Account:
KLM Royal Dutch Airlines
Verantwoordelijk bij klant:
Frank Houben, Albert-Jan Prevoo, Natascha van Roode, Lucy Blogg
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
KLM heeft de Top 100 DJ Legend Award in het leven geroepen voor de beste DJ van de afgelopen 20 jaar. Deze nieuwe prijs werd tijdens het Amsterdam Music Festival, onderdeel van het Amsterdam Dance Event, uitgereikt. Op deze avond werd ook de nieuwe nummer 1 DJ van de wereld bekendgemaakt. Mensen konden online stemmen op hun favoriete DJ’s. Via een activatie campagne kon men een VIP pakket voor die avond winnen. Een live-stream op KLM’s YouTube-kanaal bediende dance liefhebbers wereldwijd.
Voor/over product of dienst
KLM heeft volledig online de doelgroep betrokken in de aanloop naar de uitreiking. Allereerst informeerde KLM over de awards en werd men uitgenodigd om te stemmen op de DJ’s. Middels een prijsvraag kon men een VIP prijzenpakket winnen en aanwezig zijn bij de uitreiking. Hierna werd men uitgenodigd de award show live te volgen via YouTube. Tenslotte kon men de aftermovie en speciale edits van de live stream bekijken. Alle content is exclusief getoond via KLM kanalen.
Doelgroep(en)
Dance liefhebbers die minimaal 2x per jaar internationaal met het vliegtuig reizen. Muziek is emotie en een reden om te reizen. Electronic Dance Music (EDM) een sterk groeiende muziekstroom en enorm in ontwikkeling. Vanuit de hele wereld vliegen dance-liefhebbers in voor dance events, zo ook voor het ADE in Amsterdam.


Case omschrijving: Interactieve TV & Online Video

Projectbeschrijving
KLM heeft de Top 100 DJ Legend Award in het leven geroepen voor de beste DJ van de afgelopen 20 jaar. Deze nieuwe prijs werd tijdens het Amsterdam Music Festival, onderdeel van het Amsterdam Dance Event, uitgereikt. Op deze avond werd ook de nieuwe nummer 1 DJ van de wereld bekendgemaakt. Mensen konden online stemmen op hun favoriete DJ’s. Via een activatie campagne kon men een VIP pakket voor die avond winnen. Een live-stream op KLM’s YouTube-kanaal bediende dance liefhebbers wereldwijd.
Voor/over product of dienst
KLM heeft samen met Alda verschillende video’s gemaakt die de diverse fases in de campagne ondersteunen: aanjagen om te stemmen op de DJ’s voor beide awards, activatie campagne met VIP prijzenpakket, countdown naar event, live event (via YouTube en in de RAI) en post event. Daarnaast heeft KLM samen met YouTube een live stream opgezet van het AMF en de awardshow. Hiervan is bovendien een aantal verkorte edits gemaakt. Alle content is exclusief getoond via de KLM kanalen.
Doelgroep(en)
Dance liefhebbers die minimaal 2x per jaar internationaal met het vliegtuig reizen. Muziek is emotie en een reden om te reizen. Electronic Dance Music (EDM) is een sterk groeiende muziekstroom en enorm in ontwikkeling. Vanuit de hele wereld vliegen dance-liefhebbers in voor dance events, zo ook voor het ADE in Amsterdam.


Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
KLM heeft de Top 100 DJ Legend Award in het leven geroepen voor de beste DJ van de afgelopen 20 jaar. Deze nieuwe prijs werd tijdens het Amsterdam Music Festival, onderdeel van het Amsterdam Dance Event, uitgereikt. Op deze avond werd ook de nieuwe nummer 1 DJ van de wereld bekendgemaakt. Mensen konden stemmen op hun favoriete DJ’s. Via een activatie campagne kon men een VIP pakket voor die avond winnen. Een live-stream op KLM’s YouTube-kanaal bediende dance liefhebbers wereldwijd.
Voor/over product of dienst
Door verschillende trailers te plaatsen in social werd de doelgroep uitgenodigd om allereerst te stemmen op de DJ’s, vervolgens mee te doen aan een prijsvraag voor een VIP prijzenpakket en tenslotte de award show en het event live te volgen via YouTube. Na het event kon men de aftermovie en speciale edits van de live stream bekijken. Alle content is exclusief getoond via KLM’s YouTube kanaal.
Doelgroep(en)
Dance liefhebbers die minimaal 2x per jaar internationaal met het vliegtuig reizen. Muziek is emotie en een reden om te reizen. Electronic Dance Music (EDM) is een sterk groeiende muziekstroom en enorm in ontwikkeling. Vanuit de hele wereld vliegen dance-liefhebbers in voor dance events, zo ook voor het ADE in Amsterdam.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
KLM heeft de Top 100 DJ Legend Award in het leven geroepen voor de beste DJ van de afgelopen 20 jaar. Deze nieuwe prijs werd tijdens het Amsterdam Music Festival, onderdeel van het Amsterdam Dance Event, uitgereikt. Op deze avond werd ook de nieuwe nummer 1 DJ van de wereld bekendgemaakt. Mensen konden online stemmen op hun favoriete DJ’s. Via een activatie campagne kon men een VIP pakket voor die avond winnen. Een live-stream op KLM’s YouTube-kanaal bediende dance liefhebbers wereldwijd.
Voor/over product of dienst
Met de uitreiking van de Legend Award creeert KLM content waarmee zij een wezenlijk onderdeel van de awardshow wordt. Met video’s, beelden en een live stream spreekt KLM dance-liefhebbers aan gedurende alle fases van de campagne: aanjagen om te stemmen op de DJ’s, activatie campagne met VIP prijzenpakket, live event en post event. De live stream wordt aangevuld met interviews met DJ’s. Hiervan is ook een aantal verkorte edits gemaakt. Alle content is exclusief getoond via KLM kanalen.
Doelgroep(en)
Dance liefhebbers die minimaal 2x per jaar internationaal met het vliegtuig reizen. Muziek is emotie en een reden om te reizen. Electronic Dance Music (EDM) is een sterk groeiende muziekstroom en enorm in ontwikkeling. Vanuit de hele wereld vliegen dance-liefhebbers in voor dance events, zo ook voor het ADE in Amsterdam.