Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Citeon Ken Je Kenteken
Opdrachtgever:
Cition
Bureau:
Big Shots
Datum eerste publicatie:
30/12/2013
url:
http://www.kenjekenteken.nl/
Categorie:
Online Campagne

Credits

Concept:
Elian Wils en Danny van den Bersselaar
Art Direction / Design:
Sem Chouikha
Copy / Redactie:
Elian Wils
Interaction Design:
Chris Beemster
Technische realisatie:
Chris Beemster
Account:
Merle Wils
Verantwoordelijk bij klant:
Thomas Scheen


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Online Campagne

Projectbeschrijving
Over de parkeercontroleurs van het Amsterdamse Cition wordt veel gepraat, maar zelden is het een leuk verhaal. Met een ‘ludiek idee’ wilden zij parkeerders nu wijzen op het verplicht invoeren van je kenteken.
Peet Willems, senior parkeerwachter bij Cition, is voor het vak in de wieg gelegd. In een online filmpje neemt hij kijkers mee in zijn wereldje. Zonder enige gene bevestigt hij alle vooroordelen.
Maar door de digitalisering is de lol voor hem er op straat vanaf. Nu zet hij zijn kunsten in
Voor/over product of dienst
Cition is in een paar jaar tijd compleet gedigitaliseerd. Parkeerautomaten werden allemaal vervangen, de scanners werden geïntroduceerd en het parkeren op kenteken werd verplicht. De feitelijke uitvoering van het beroep veranderd dus snel en met de scanauto’s op komst blijft dit doorgaan.
Het is een bijzonder beroep. De creatieven zijn voor research een dag met de controleurs de straat op gegaan. Met bijbehorende jassen aan. De reacties van omstanders droegen direct bij aan het script.
Cition is een aparte BV in handen van gemeente Amsterdam.
Doelgroep(en)
In Amsterdam werkzame en/of woonachtige autobestuurders.