Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
The Game That Lasts a Break
Opdrachtgever:
Mascotte vloei
Bureau:
SSSS & Orchestra
Datum eerste publicatie:
01/07/2013
url:
http://none.com
Categorie:
Mobile
Game

Credits

Concept:
Merel den Broeder, Stella Geurtsen
Art Direction / Design:
Stella Geurtsen
Copy / Redactie:
Merel den Broeder
Interaction Design:
none
Technische realisatie:
Remco Rouffaer, Tom van Zijl
Account:
Ed Stibbe, Yoeri Kastelein
Verantwoordelijk bij klant:
Alex van Veenendaal


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Een smoking break kan tegenwoordig best ongezellig zijn.
Buiten in je eentje in de kou of onder een afdakje van een café.
Mascotte -bekend van de groene vloeiboekjes- wilde de break graag weer leuk maken. Daarom ontwikkelden we de campagne The Break Service. Een service die allerlei soorten vermaak aanbiedt tijdens je break.

Binnen deze campagne lanceerden we een game:
The Game That Lasts a Break.
Een game die speciaal gemaakt is voor tijdens je smoking break:
- Hij duurt een break lang (dat is gemiddeld 5 minuten);
- De content van de game gaat over een herkenbaar rokers probleem;
- De game is gemakkelijk met je rookvrije hand te besturen.

Tijdens de game bevind je je met je sjekkie in ruimtes waar niet gerookt mag worden: een kroeg, een kantoor en een treinstation. Daarom word je achterna gezeten door kroegbazen, bewakers en conducteurs. Jij moet zo snel mogelijk zien te ontsnappen naar de rookruimte. Dat wordt je niet altijd gemakkelijk gemaakt. Zo draait een biertje in de kroeg je bedieningspaneel om, zorgt flirten met die mooie secretaresse op kantoor ervoor dat je tijd verliest en beroven zakkenrollers op het station je van je punten.

Degene die binnen de tijd van een break de meeste punten behaalde werd de winnaar van De Gouden Zippo.
Voor/over product of dienst
Mascotte, bekend van de groene vloeiboekjes.
Doelgroep(en)
(Sjek)rokers.


Case omschrijving: Game