Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Crisis Schmisis - 40 Dagen Vasten: De Langste Nieuwsbrief Ter Wereld
Opdrachtgever:
Buutvrij for life
Bureau:
Buutvrij for life
Datum eerste publicatie:
16/02/2013
url:
http://www.40dagenvasten.nl
Categorie:
Content

Credits

Concept:
Maarten Boer, Dagmare van Willigenburg
Art Direction / Design:
Reuben Alexander, de Canners, Thomas de Regt, Boudewijn Bosman
Copy / Redactie:
Maarten Boer, Gerben van der Zwaard, Reuben Alexander
Interaction Design:
Dagmare van Willigenburg, Boudewijn Bosman
Technische realisatie:
de Canners, Timothy Adèr, Joost Rentema
Account:
Florence Schreinemachers, Teun Backer
Verantwoordelijk bij klant:
nvt


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Buutvrij loste de (eigen) financiële crisis op door 40 dagen achter elkaar 'voor niks' te werken, voor iedereen met een creatieve uitdaging. 7 dagen per week, 17 uur per dag. Achteraf mochten opdrachtgevers geven wat ze konden missen.

Resultaat: stevige discussie onder vakgenoten, meer dan 300.000 euro aan PR, 70% toename in omzet t.o.v. 2012 en 33 enthousiaste (nieuwe) klanten met een hernieuwd inzicht:

Investeren in creatie is cruciaal.
Juíst tijdens een crisis.
Voor/over product of dienst
Buutvrij is een creatief bureau met ballen en een grijns.

De crisis hield de markt op slot.
Budgetten liepen terug en er kwam steeds minder ruimte voor innovatie.
Iedereen was bang geld te verliezen. Daarom deden we 40 dagen 'even niet aan geld', om die vicieuze cirkel te doorbreken.

Het risico: als klanten ons werk niet zouden waarderen, hadden we heel weinig te eten ('vasten').
Doelgroep(en)
(Vak)pers, vakgenoten, opdrachtgevers.
In willekeurige volgorde.