Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Trippi
Opdrachtgever:
-
Bureau:
Hogeschool Windesheim Zwolle
Datum eerste publicatie:
01/01/2015
url:
http://www.windesheim.nl/
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Kevin Koper, Robert Wubs, Robin van Dam, Guilherme Coelho, Anniek Schrijver
Art Direction / Design:
Robert Wubs, Robin van Dam
Copy / Redactie:
Anniek Schrijver
Interaction Design:
Kevin Koper, Robert Wubs, Robin van Dam, Guilherme Coelho, Anniek Schrijver
Technische realisatie:
Kevin Koper, Robert Wubs, Guilherme Coelho
Account:
Anniek Schrijver
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
Teun Lucassen, Valerie Siemers Reiter


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Trippi is project dat als doen heeft mensen te verbinden. Met Trippi kun je op een speelse manier mensen uit verschillende culturen en plaatsen ontdekken. Het is een combinatie van ouderwetse kettingbrieven, geocaching en social networking. Een applicatie om in contact te komen met mensen zonder dat het om daten of relaties gaat.
Voor/over product of dienst
Trippi is een app waar een fysiek figuurtje bij hoort. Het doel van de app is om de fysieke Trippi van persoon naar persoon te laten reizen en hiermee een community te creëren van alle mensen die dezelfde fysieke Trippi in handen hebben gehad. Een fysieke Trippi kan worden gekoppeld aan een telefoon door middel van het scannen van een NFC chip of QR-Code die zich in de fysieke Trippi bevindt. Hierna kun je chatten, foto’s en selfies sturen naar mensen waarmee je verbonden bent.
Doelgroep(en)
Onze doelgroep bestaat uit 'Worldwide millenials'.
Mensen van deze generatie zijn geboren tussen 1980 en het begin van de jaren 2000. Ongeveer 20% van de globale populatie hoort bij deze groep. Worldwide millenials typeren zich door verbonden, jong en multicultureel te zijn. Ze zijn opgegroeid in de digitale wereld en gewend aan deze manier van communiceren.