Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Reis van Vijf
Opdrachtgever:
UMC Groningen
Bureau:
Rhinofly
Datum eerste publicatie:
30/06/2014
url:
http://www.dereisvanvijf.nl
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Katja Krosien
Art Direction / Design:
Tim de Jager en Brenda Janssen
Copy / Redactie:
Wesley Krippendorf
Interaction Design:
Judith de Waard
Technische realisatie:
Koen Borghols en Mitchell Nagtegaal
Account:
Lilian Jacobs en Merel Vingerhoets
Verantwoordelijk bij klant:
Fenne Verhoeven (Hogeschool Utrecht), Aeltsje Brinksma (UMC Groningen)
Overigen:
Matthijs Roumen en Dennis Suichies


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Jaarlijks wordt bij 500 kinderen tussen 3-10 jaar kanker vastgesteld. Een belangrijk bijeffect van de zware behandeling is verminderde eetlust, smaakverandering en smaakverlies. Hierdoor krijgen kinderen een negatieve associatie met voeding wat resulteert in een ongezond en eenzijdig eetpatroon. Gevolg is veel kinderen met over-of ondergewicht. Het UMCG stelde ons daarom de vraag: "Hoe kunnen we kinderen met kanker en hun ouders helpen een gevarieerder en gezonder eetpatroon te ontwikkelen?"
Voor/over product of dienst
In samenwerking met UMCG, VOKK en kinderdiëtisten ontwikkelden we 'De Reis van 5': een spel in piratenthema om de wereld om middels verschillende opdrachten rondom eten weer een positieve associatie met voeding te ontwikkelen. Dit is de eerste stap om er voor te zorgen dat het kind weer trek gaat krijgen in eten. We verleiden kinderen om nieuwe smaken te proberen in plaats van voeding te verplichten. Voorbeelden van opdrachten zijn: 'Fruitcactus', 'Komkommer krokodil' en 'Fop koekjes'.
Doelgroep(en)
De doelgroep voor dit concept zijn kinderen tussen de 3 en 10 die kanker hebben of onlangs hebben gehad en hun families. Het spel is voornamelijk ontwikkeld voor tussen de behandelingen door en wanneer het kind uitbehandeld is.