Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
De Thuiszorgtelefoon
Opdrachtgever:
Thuiszorg Rotterdam
Bureau:
Willem de Kooning academie
Datum eerste publicatie:
19/12/2014
url:
http://www.wehebbengeenwebsite.nl
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Bonnie van den Heuvel
Art Direction / Design:
Simeon B. Ritman
Copy / Redactie:
Bonnie van den Heuvel
Interaction Design:
Wessel van den Berge
Technische realisatie:
Wessel van den Berge
Account:
Megan Mcnulty
Verantwoordelijk bij klant:
Simeon B. Ritman
Overigen:
Bruno Setola & Levien Nordeman - inspirator, mentor en motivator


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
Omdat veel ouderen digibeet zijn hebben we een oplossing gevonden voor het feit dat zij niet de tools van het internet kunnen gebruiken, we hebben een medium gevonden waarin wij ze de functionaliteiten van het internet zoals; chatten, googlen en een onlineprofiel spelenderwijs laten leren kennen. Dat medium is de telefoon. De Thuiszorg Telefoon biedt ouderen de mogelijkheid om te kunnen chatten met anderen bejaarden, googlen door vrijwilligers in te zetten en we bieden ze een zorgprofiel.
Voor/over product of dienst
simuleren van chat: 1. een 'inbel' functie waar ouderen een bericht inspreken en waar ze aangeven hoe lang ze beschikbaar(online) zijn voor chat 2. actief chatten: opbellen en de berichten krijgen van de mensen die hebben 'ingebeld'. Zo kunnen ze kletsen.
simuleren van google: vrijwilligers downloaden een app: nico-app. Deze kunnen ze activeren, op dit moment kunnen ze gebeld worden door bejaarden met een googlevraag, en de-activeren nu zijn ze niet bereikbaar. Flexibel vrijwilligen dus
Doelgroep(en)
W. Valk is 86 jaar en woont in Rotterdam. Ze is revaliderende van een heupcorrectie. Hierdoor is zij wat angstig om de zware deur van haar appartementencomplex te openen. Thuiszorg biedt aan de boodschappen voor haar te doen. We lopen tegen een paradox aan: Wilhelmina wil zelfstandig boodschappen doen MAAR Thuiszorg neemt het werk uit handen. Wat nu als W.Valk kon uitzoeken of er misschien een meer praktische oplossing was zoals een knop had waarmee de deur open zou gaan? Helaas is ze digibeet