Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Bluefin - Red de Tonijn!
Opdrachtgever:
Willem de Kooning Academie
Bureau:
Willem de Kooning Academie
Datum eerste publicatie:
01/03/2014
url:
http://-
Categorie:
Young Talent

Credits

Concept:
Leon Ragetlie & Gabriëla Nouws
Art Direction / Design:
Leon Ragetlie & Gabriëla Nouws
Copy / Redactie:
Leon Ragetlie & Gabriëla Nouws
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
Leon Ragetlie & Gabriëla Nouws
Account:
-
Verantwoordelijk bij klant:
-
Overigen:
-


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Young Talent

Projectbeschrijving
De Blauwvin Tonijn is aan het uitsterven door overbevissing omdat we er zoveel van eten. Gelukkig is er een duurzaam alternatief; MSC Tonijn. Door daarvoor te kiezen weet je zeker dat je een verantwoord stukje vis eet. Zonder overbevissing. Vanuit de Willem de Kooning academie kregen we de vraag om hier zoveel mogelijk mensen van bewust te maken met een werkend online concept.
Voor/over product of dienst
We lanceerden Bluefin. Een nieuw merk kattenvoer met een volledig werkende website waar iedereen een blikje tonijnvoer met de naam van zijn kat kon bestellen. In plaats van het blikje kregen ze het bericht dat de bestelling niet geleverd kon worden omdat de tonijn zo goed als uitgestorven is. En wezen we de aanvragers meteen op duurzame MSC Tonijn.
Doelgroep(en)
Nederlanders die tonijn kopen.