Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
MINI GoPro Proefrit - MINI
Opdrachtgever:
MINI Nederland
Bureau:
Kingsday
Datum eerste publicatie:
24/04/2014
url:
https://faceformssecure.dm-s.nl/mini/go-pro/
Categorie:
Social Media
Digital Campaign

Credits

Concept:
Kingsday
Art Direction / Design:
Kingsday
Copy / Redactie:
Kingsday
Interaction Design:
Kingsday
Technische realisatie:
Faceworks
Account:
Kingsday
Verantwoordelijk bij klant:
Marcel Buining, Leon van Schie, Hidde-Jan Haven
Overigen:
Film productie en regie Mike Roelofs en Team, H-A-H Krant The Publisher's Wife, Eventbureau AvK Brand Events, Mediabureau Universal Media


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De ‘selfie onder de proefritten’, dat is de MINI GoPro Proefrit. Op en in de nieuwe MINI hingen we 8 GoPro camera’s die de proefrijders vanuit elke hoek vastlegden. Zo creëerden we een eigen actiefilm die daarna meteen op YouTube stond. Een offline activatie langs alle 26 dealers in Nederland, gericht op het genereren van premium user-generated content.
Voor/over product of dienst
De derde generatie MINI. Van binnen totaal vernieuwd. Maar als je niet zo’n ‘autofiel’ bent, zie je gewoon een vette MINI. Hoe zorgen we ervoor dat de nieuwe MINI, ná de introductie, écht nieuwswaardig wordt, zodat het onderwerp van gesprek wordt?
Doelgroep(en)
- Potentiële MINI-kopers en MINI-fans. Zelfs als ze geen nieuwe MINI gaan kopen. Zij zijn immers als geen ander in staat om anderen te enthousiasmeren die hem vervolgens wél gaan kopen.
- Daarbij richten we ons qua communicatie meer op het mannelijke deel van de doelgroep. Mannen willen immers niet in een vrouwen-auto-rijden, maar vrouwen wel in een mannen-auto.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
De ‘selfie onder de proefritten’, dat is de MINI GoPro Proefrit. Op en in de nieuwe MINI hingen we 8 GoPro camera’s die de proefrijders vanuit elke hoek vastlegden. Zo creëerden we een eigen actiefilm die daarna meteen op YouTube stond. Een content-genererende activatie langs alle 26 dealers in Nederland, aangekondigd via TV, bloggers en een geo-targeted campagne.
Voor/over product of dienst
De derde generatie MINI. Van binnen totaal vernieuwd. Maar als je niet zo’n ‘autofiel’ bent, zie je gewoon een vette MINI. Hoe zorgen we ervoor dat de nieuwe MINI, ná de introductie, écht nieuwswaardig wordt, zodat de doelgroep gaat kijken én proefrijden bij één van de 26 dealers, verspreid over Nederland?
Doelgroep(en)
- Potentiële MINI-kopers en MINI-fans. Zelfs als ze geen nieuwe MINI gaan kopen. Zij zijn immers als geen ander in staat om anderen te enthousiasmeren die hem vervolgens wél gaan kopen.
- Daarbij richten we ons qua communicatie meer op het mannelijke deel van de doelgroep. Mannen willen immers niet in een vrouwen-auto-rijden, maar vrouwen wel in een mannen-auto.
- In termen van media-inkoop richten we ons op de doelgroep M/V 20-49 AB1.