Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Zeitgeist 2014
Opdrachtgever:
Alzheimer Nederland
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
12/12/2014
url:
http://award-entry.com/zeitgeist2014/
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Ed van Bennekom, Jasper Diks, Lukas van de Ven
Art Direction / Design:
Ed van Bennekom, Lukas van de ven
Copy / Redactie:
Jasper Diks
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Vincent Seeber (strategy planner), Nicole Florencio (AD), Maurice Gilissen (AM), Jasper Baartmans (project director interactive), Michiel de Vos (producer interactive)
Verantwoordelijk bij klant:
Jacqueline Stokman
Overigen:
editor: Dai-we-Li


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Elk jaar wordt er uitgekeken naar de nieuwe Google Zeitgeist. Een videoterugblik van Google op de afgelopen 12 maanden. Dit jaar was Alzheimer Nederland Google voor met een eigen versie van Zeitgeist 2014. Omdat de beelden niet aansloten bij de verwachting van de kijkers, ervoeren zij even waar alzheimerpatiënten dagelijks mee kampen. Zo werden zij in de maand dat iedereen terugkijkt op het afgelopen jaar geconfronteerd met de gevolgen van alzheimer.
Voor/over product of dienst
Wereldwijd lijden er bijna 36 miljoen mensen aan alzheimer. Tot op de dag van vandaag bestaat er geen medicatie tegen deze ingrijpende ziekte. Bewustwording en kennisoverdracht over alzheimer is daarom heel belangrijk.
Doelgroep(en)
We willen een jongere generatie bewust maken van alzheimer. Alzheimer is voor veel (jong)volwassenen namelijk een onbekende ziekte. Een ver-van-hun-bedshow die geassocieerd wordt met vergeetachtigheid en extreme ouderdom. Jongere mensen zijn de sleutel tot een toekomst zonder alzheimer. Als we namelijk alles op alles zetten, kan alzheimer binnen enkele decennia worden overwonnen. Het is daarom cruciaal jongere generaties te betrekken bij de strijd.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Elk jaar wordt er uitgekeken naar de nieuwe Google Zeitgeist. Een videoterugblik van Google op de afgelopen 12 maanden. Dit jaar was Alzheimer Nederland Google voor met een eigen versie van Zeitgeist 2014. Omdat de beelden niet aansloten bij de verwachting van de kijkers, ervoeren zij even waar mensen met de ziekte van Alzheimer dagelijks mee kampen. Zo werden zij in de maand dat iedereen terugkijkt op het afgelopen jaar direct geconfronteerd met de gevolgen van alzheimer.
Voor/over product of dienst
Wereldwijd lijden er bijna 36 miljoen mensen aan de ziekte van Alzheimer. Tot op de dag van vandaag bestaat er geen medicatie tegen deze ingrijpende ziekte. Bewustwording en kennisoverdracht over alzheimer is daarom erg belangrijk.
Doelgroep(en)
We willen een jongere generatie bewust maken van de ziekte van Alzheimer. Alzheimer is voor veel (jong)volwassenen namelijk een onbekende ziekte. Een ver-van-hun-bedshow die geassocieerd wordt met vergeetachtigheid en extreme ouderdom. Jongere mensen zijn de sleutel tot een toekomst zonder alzheimer. Als we namelijk alles op alles zetten, kan alzheimer binnen enkele decennia worden overwonnen. Het is daarom cruciaal jongere generaties te betrekken bij de strijd.