Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Jumpstart
Opdrachtgever:
ING
Bureau:
Anyone? (strategie en creatie), Mindshare (media)
Datum eerste publicatie:
15/08/2014
url:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8OPdlM1SFbkecZK6QEcPGfVSY8U-R8NQ
Categorie:
Content

Credits

Concept:
David Barens en Patrick Cox
Art Direction / Design:
Vincent Versluis
Copy / Redactie:
David Barens en Patrick Cox
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
nvt
Account:
Ilona Bobeldijk en Mehrnoesh Forouzandeh
Verantwoordelijk bij klant:
Petra Bremer, Falke van der Zander, Linda Hartman
Overigen:
Camera en edit: Bas John (Anyone?); Media: Ward Cuiper & Vincent Resink (Mindshare); Soundtrack campagne: Anthem - Jiggy Djé


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Een droombaan na je studie is niet vanzelfsprekend. Studenten zijn vaak al tijdens hun studie bezig met ideeën om straks geld te verdienen. Steeds meer horen we succesverhalen van jonge ondernemers. ING wil deze doelgroep op een authentieke manier inspireren om hun businessideeën uit te werken en in te zenden. Dat werkt! 300 ingezonden ideeën zijn het resultaat. Met een Twitterspreekuur, het Jumpstartweekend, en met begeleiding van het winnende idee is ING betrokken bij ondernemende studenten.
Voor/over product of dienst
Jumpstart is ontstaan vanuit het inzicht dat studenten steeds ondernemender worden. In 2013 zijn er 34% meer start-ups onder studenten. Jumpstart is een 2-daags bootcampweekend waar 60 deelnemers met het beste business idee door ING klaargestoomd worden voor het ondernemerschap. Na een weekend vol trainingen en pitches, wordt uiteindelijk één winnend idee gekozen.
Doelgroep(en)
Studenten. Studenten zijn kritisch en hebben weinig interesse in verkooppraatjes van een bank. Het is lastig hun aandacht te krijgen 
en deze vast te houden. Een aanbeveling van een bekende, consument of influential wordt meer vertrouwd en op waarde geschat dan welke andere uiting ook. ING weet wat er speelt in de studentenwereld en wil studenten laten ervaren dat zij betrokken is door de doelgroep o.a. te helpen met hun carrière/start-up.