Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Back to the Tienertoer
Opdrachtgever:
NS
Bureau:
N=5
Datum eerste publicatie:
22/09/2014
url:
http://award-entry.com/back-to-the-tienertoer/
Categorie:
Social Media
Design
Content
Digital Campaign

Credits

Concept:
Olaf van der Geld, Bart Kooij
Art Direction / Design:
Olaf van der Geld, Bart Kooij, Marcel Berghuis, MediaMonks, Bo van Veen
Copy / Redactie:
Nienke Oosterbaan (content)
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
MediaMonks, IM3D (webvertising)
Account:
strategie: Silvia van Hooft, Vincent Seeber, Joris Gruiters, account: Judith Lavalette, Eva Krook, Nicole van Ommeren, producers: Jasper Baartmans, Barbara Leusink, Michiel de Vos, Guy van der Hoop
Verantwoordelijk bij klant:
Ernestine Bax, Sophie van den Elsen, Katja Romantsova, Ron Schneider
Overigen:
DOCU: director: Jack Valkering, DOP: Martijn Cousijn, editor: Taco Arts, ILLUSTRATOR: Gijs Kuijper


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
NS wil met de viering van 175 Jaar Spoor zijn reizigers betrekken. Bijna alle Nederlanders hebben een bijzondere herinnering aan het spoor. De Tienertoer is er een waar hele generaties met warme gevoelens op terugblikken. Op een Facebook-app werden deze herinneringen weer tot leven gebracht, wat prachtige verhalen opleverde. Geïnspireerd door deze verhalen maakten we een minidocumentaire waarin 2 vriendinnen hun Tienertoer herbeleven.
Voor/over product of dienst
Het spoor bestaat 175 jaar. Dit wordt sectorbreed gevierd met een gezamenlijke campagne van onder andere ProRail, het Spoorwegmuseum en NS, gericht op heel Nederland. NS wil hiernaast ook zelf een gerichte campagne voeren rondom dit thema. Met de focus op treinreizigers in Nederland wil NS met deze campagne naar aanleiding van 175 Jaar Spoor positief sentiment rondom treinreizen creëren.
Doelgroep(en)
In tegenstelling tot de landelijke campagne 175 Jaar Spoor die sectorbreed gevierd wordt, focust deze campagne zich op treinreizigers die ooit op Tienertoer zijn geweest. Dit zijn mensen tussen de 30 en 65 jaar.


Case omschrijving: Design

Projectbeschrijving
Via de Back to the Tienertoer-activatie kon iedereen zijn Tienertoer herbeleven d.m.v. een virtuele reis in de stijl van toen. Met behulp van o.a. bezochte locaties en oude kaartjes werden er massaal posters gemaakt in de stijl van de jaren 70, 80 of 90. In een minidocumentaire beleefden twee vriendinnen van toen hun Tienertoer nog eens helemaal opnieuw, precies zoals toen.
Voor/over product of dienst
Het spoor bestaat 175 jaar. Dit wordt sectorbreed gevierd met een gezamenlijke campagne van onder andere ProRail, het Spoorwegmuseum en NS, gericht op heel Nederland. NS wil hiernaast ook zelf een gerichte campagne voeren rondom dit thema. Met de focus op treinreizigers in Nederland wil NS met deze campagne naar aanleiding van 175 Jaar Spoor positief sentiment rondom treinreizen creëren.
Doelgroep(en)
In tegenstelling tot de landelijke campagne 175 Jaar Spoor die sectorbreed gevierd wordt, focust deze campagne zich op treinreizigers die ooit op Tienertoer zijn geweest. Dit zijn mensen tussen de 30 en 65 jaar.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
NS wil met de viering van 175 Jaar Spoor zijn reizigers betrekken. Bijna alle Nederlanders hebben een bijzondere herinnering aan het spoor. De Tienertoer is er een waar hele generaties met warme gevoelens op terugblikken. Via een Facebook-app werden deze herinneringen weer tot leven gebracht, wat prachtige verhalen opleverde. Geïnspireerd door deze verhalen maakten we een minidocumentaire waarin 2 vriendinnen hun Tienertoer herbeleefden.
Voor/over product of dienst
Het spoor bestaat 175 jaar. Dit wordt sectorbreed gevierd met een gezamenlijke campagne van onder andere ProRail, het Spoorwegmuseum en NS, gericht op heel Nederland. NS wil hiernaast ook zelf een gerichte campagne voeren rondom dit thema. Met de focus op treinreizigers in Nederland wil NS met deze campagne naar aanleiding van 175 Jaar Spoor positief sentiment rondom treinreizen creëren.
Doelgroep(en)
In tegenstelling tot de landelijke campagne 175 Jaar Spoor die sectorbreed gevierd wordt, focust deze campagne zich op treinreizigers die ooit op Tienertoer zijn geweest. Dit zijn mensen tussen de 30 en 65 jaar.


Case omschrijving: Digital Campaign

Projectbeschrijving
Met een breed ingezette (online) campagne zet NS niet zichzelf maar reizigers centraal tijdens de viering van 175 Jaar Spoor. Via de Facebook-app kon iedereen zijn Tienertoer-herinneringen herbeleven en delen. Geïnspireerd door deze verhalen maakten we een minidocumentaire waarin 2 vriendinnen hun Tienertoer herbeleven. Via advertorials, seeding en social media wisten we met deze minidocumentaire naast de vele deelnemers van de activatie een nóg grotere relevante groep Nederlanders te bereiken.
Voor/over product of dienst
Het spoor bestaat 175 jaar. Dit wordt sectorbreed gevierd met een gezamenlijke campagne van onder andere ProRail, het Spoorwegmuseum en NS, gericht op heel Nederland. NS wil hiernaast ook zelf een gerichte campagne voeren rondom dit thema. Met de focus op treinreizigers in Nederland wil NS met deze campagne naar aanleiding van 175 Jaar Spoor positief sentiment rondom treinreizen creëren.
Doelgroep(en)
In tegenstelling tot de landelijke campagne 175 Jaar Spoor die sectorbreed gevierd wordt, focust deze campagne zich op treinreizigers die ooit op Tienertoer zijn geweest. Dit zijn mensen tussen de 30 en 65 jaar.