Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Grolsch Popnetics
Opdrachtgever:
Grolsch Global
Bureau:
Isobar NL
Datum eerste publicatie:
20/02/2014
url:
http://www.isobar.com/nl/work/case-studies/grolsch-popnetics
Categorie:
Innovation

Credits

Concept:
Dickon Langdon, Philip Boven, Mitch Roedoe
Art Direction / Design:
Dickon Langdon, Benjamin Tuffy, Yoram de Kock, Luciano Magrini
Copy / Redactie:
Dickon Langdon
Interaction Design:
Coleby Thew, Joost Kroese
Technische realisatie:
Joost Kroese, Coleby Thew, Springtime, Magic Bullet, The Sons
Account:
Joost Kroese, Marianna Catao
Verantwoordelijk bij klant:
David Schmid, Silene de Camargo Tordino


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Innovation

Projectbeschrijving
Popnetics is een innovatieve technologie die Grolsch Global in staat stelt om in verschillende landen relevante brand experiences aan te bieden, die beginnen bij het openen van een Grolsch beugelfles.

Popnetics herkent het unieke geluid van het openen van een Grolsch beugelfles (de ‘pop’), meet variabelen zoals volume en toonhoogte, analyseert de data, stuurt deze naar de cloud en triggert … iets speciaals.

In Roemenie co-creëerden festivalbezoekers met hun 'pops' een grote muurschildering.
Voor/over product of dienst
Grolsch is een Nederlands bier met een historie die teruggaat tot 1615 en in de loop der jaren is uitgegroeid tot één van de allersterkste A-merken van Nederland. De kracht van het merk vindt zijn oorsprong in 'Vakmanschap is Meesterschap' en in de unieke beugelfles.

Buiten Nederland is Grolsch een populair en gerespecteerd premium importbier. Internationaal wil Grolsch het merk herpositioneren om een andere, jongere doelgroep aan te spreken.
Doelgroep(en)
Grolsch richt zich op een doelgroep die ze ‘urban creatives’ noemt; jonge mensen in grote steden, met een actief sociaal leven, een open-minded instelling, interesse in cultuur en een sterke behoefte om zich creatief te uiten. Een invloedrijke doelgroep ook. Als Grolsch hen voor het merk weet te winnen, volgt een grotere groep.

Net als ‘urban creatives’ hecht Grolsch grote waarde aan creativiteit. Grolsch wil de social glue zijn die mensen stimuleert samen te komen en tot creaviteit inspireert.