Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Green Label Gallery (een crowd sourced art gallery)
Opdrachtgever:
PepsiCo Nederland
Bureau:
LikeFriends
Datum eerste publicatie:
04/08/2014
url:
http://greenlabel.com/gallery/
Categorie:
Social Media
Content

Credits

Concept:
Jasper Mittelmeijer, Joris Hofstede
Art Direction / Design:
Jasper Mittelmeijer, Emiel Teunissen
Copy / Redactie:
Rogier de Brouwers, Roderick van Ravensburg, Hugo Naber, Jeroen Schipper
Interaction Design:
nvt
Technische realisatie:
nvt
Account:
Esmé Croonen, Stef de Jong, Klaas de Wijs, Rogier de Brouwers
Verantwoordelijk bij klant:
Michael Blankert, Mark Kirkham, Nicole Tronolone, Michiel Otten
Overigen:
Chaotic Basterds, Complex Media, Kult & Ace, Pup Agency


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
Green Label Gallery (GLG) is een internationale crowd sourced expositie waarbij urban artists, door artwork te publiceren op Instagram onder #GreenlabelGallery, geselecteerd werden voor een live expositie in de Walls Gallery Amsterdam. Kunstenaarscollectief Chaotic Bastards, die optrad als curator, printte de te exposeren werken real time, terwijl zij met live art de 100 geëxposeerde werken verbonden tot één geheel. Bezoekers mochten stemmen, het populairste artwork exposeerde in GLG New York.
Voor/over product of dienst
Mountain Dew, een frisdrank met citrussmaak en merk van PepsiCo, werd afgelopen jaar gelanceerd in Nederland. Het merk wordt langzaam opgebouwd via events die zich richten op jonge mannen met een interesse in action sports, creativiteit en gamen.
Doelgroep(en)
Mountain Dew is de frisdrank voor grensverleggende jongeren (man 16-29 jaar, core 16-24) die alles uit het leven willen halen. Met de slogan “Do the Dew!” wil het merk jongeren stimuleren hun passie om te zetten in actie. Het merk is eigenzinnig en expressief. De jonge creatieve doelgroep uit de (street)art-scene laat zich niet vangen met advertenties. Het werk gemaakt door een kunstenaar vertegenwoordigt zijn identiteit. Erkenning van zijn peers voor zijn eigen werk is het belangrijkste.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
Green Label Gallery (GLG) is een internationale crowd sourced expositie waarbij urban artists, door artwork te publiceren op Instagram onder #GreenlabelGallery, geselecteerd werden voor een live expositie in de Walls Gallery Amsterdam. Kunstenaarscollectief Chaotic Bastards, die optrad als curator, printte de te exposeren werken real time, terwijl zij met live art de 100 geëxposeerde werken verbonden tot één geheel. Bezoekers mochten stemmen, het populairste artwork exposeerde in GLG New York.
Voor/over product of dienst
Mountain Dew (MD), een frisdrank met citrussmaak en merk van PepsiCo, werd afgelopen jaar gelanceerd in Nederland. Het merk wordt langzaam opgebouwd via events die zich richten op jonge mannen met een interesse in action sports, creativiteit en gamen.
Doelgroep(en)
Mountain Dew is de frisdrank voor grensverleggende jongeren (man 16-29 jaar, core 16-24) die alles uit het leven willen halen. Met de slogan “Do the Dew!” wil het merk jongeren stimuleren hun passie om te zetten in actie. Het merk is eigenzinnig en expressief. De jonge creatieve doelgroep uit de (street)art-scene laat zich niet vangen met advertenties. Het werk gemaakt door een kunstenaar vertegenwoordigt zijn identiteit. Erkenning van zijn peers voor zijn eigen werk is het belangrijkste.