Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
Heineken #TWELFTAL
Opdrachtgever:
Heineken Nederland
Bureau:
Boomerang Create
Datum eerste publicatie:
04/06/2014
url:
https://twitter.com/hashtag/twelftal
Categorie:
Social Media
Content
Media

Credits

Concept:
Jordi van de Bovenkamp, Alexander Veltman, Paul Tholen, Rob van Griensven
Art Direction / Design:
Jordi van de Bovenkamp
Copy / Redactie:
Jordi van de Bovenkamp, Rob Scheepers, Merijn Aalbers, 'Bart van Merwijk', Maurice van Berkel, Evert Kwok, Martijn Konings, Joren Schroder, Diederik Winter, Vince van Reeken, James Worthy, Alvin de Groot, Hugo van de Kun, Dennis Vernooij
Interaction Design:
-
Technische realisatie:
-
Account:
Alexander Veltman
Verantwoordelijk bij klant:
Paul Tholen, Rob van Griensven, Bram Westenbrink
Overigen:
Starcom MediaVest Group (mediabureau), Joris Lak


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Social Media

Projectbeschrijving
De aanloop naar het WK Voetbal en de buitengewone prestaties van het Nederlands elftal zorgden voor een enorme vloed van Oranjekoorts. In deze belangrijke periode voor de biercategorie is het moeilijk om de aandacht van consumenten te krijgen. Met name als niet-sponsor van het WK. Om die reden hebben Boomerang Create en Heineken #TWELFTAL in het leven geroepen, als onderdeel van de WK campagne ‘Vier de Oranjekoorts’, om de consument te bereiken daar waar zij buitengewoon actief was: op Twitter.
Voor/over product of dienst
De #TWELFTAL (een woordspeling van Twitter + elftal) campagne ging uit van een realtime social content strategie waarin Twitter centraal stond. Het Twelftal was een een team, gecoached door Heineken, bestaande uit elf invloedrijke Twitteraars die voor, tijdens en na elke Nederlandse wedstrijd realtime inhaakten, woordgrappen en visuele content. Dit team van influencers, comedians, schrijvers en cartoonists verspreidde via hun eigen accounts content en linkte dit met de #TWELFTAL aan Heineken.
Doelgroep(en)
Bierdrinkende mannen van 18-49 jaar.


Case omschrijving: Content

Projectbeschrijving
De aanloop naar het WK Voetbal en de buitengewone prestaties van het Nederlands elftal zorgden voor een enorme vloed van Oranjekoorts. In deze belangrijke periode voor de biercategorie is het moeilijk om de aandacht van consumenten te krijgen. Met name als niet-sponsor van het WK. Om die reden hebben Boomerang Create en Heineken #TWELFTAL in het leven geroepen, als onderdeel van de WK campagne ‘Vier de Oranjekoorts’, om de consument te bereiken daar waar zij buitengewoon actief was: op Twitter.
Voor/over product of dienst
De #TWELFTAL (een woordspeling van Twitter + elftal) campagne ging uit van een realtime social content strategie waarin Twitter centraal stond. Het Twelftal was een een team, gecoached door Heineken, bestaande uit elf invloedrijke Twitteraars die voor, tijdens en na elke Nederlandse wedstrijd realtime inhaakten, woordgrappen en visuele content. Dit team van influencers, comedians, schrijvers en cartoonists verspreidde via hun eigen accounts content en linkte dit met de #TWELFTAL aan Heineken.
Doelgroep(en)
Bierdrinkende mannen van 18-49 jaar.


Case omschrijving: Media

Projectbeschrijving
De aanloop naar het WK Voetbal en de buitengewone prestaties van het Nederlands elftal zorgden voor een enorme vloed van Oranjekoorts. In deze belangrijke periode voor de biercategorie is het moeilijk om de aandacht van consumenten te krijgen. Met name als niet-sponsor van het WK. Om die reden hebben Boomerang Create en Heineken #TWELFTAL in het leven geroepen, als onderdeel van de WK campagne ‘Vier de Oranjekoorts’, om de consument te bereiken daar waar zij buitengewoon actief was: op Twitter.
Voor/over product of dienst
De #TWELFTAL (een woordspeling van Twitter + elftal) campagne ging uit van een realtime social content strategie waarin Twitter centraal stond. Het Twelftal was een een team, gecoached door Heineken, bestaande uit elf invloedrijke Twitteraars die voor, tijdens en na elke Nederlandse wedstrijd realtime inhaakten, woordgrappen en visuele content. Dit team van influencers, comedians, schrijvers en cartoonists verspreidde via hun eigen accounts content en linkte dit met de #TWELFTAL aan Heineken.
Doelgroep(en)
Bierdrinkende mannen van 18-49 jaar.