Inzendingen SpinAwards

Deel op:


Terug naar het overzicht Print

Opdrachtgever, bureau/school en categorie

Titel:
iFly KLM Magazine
Opdrachtgever:
KLM Royal Dutch Airlines
Bureau:
Born05
Datum eerste publicatie:
01/09/2014
url:
http://awardcase.nl/spin-awards/klm-ifly-magazine-mobile/
Categorie:
Mobile

Credits

Concept:
Sjors van Hoof, Dennis van Vugt, Timo Wilbrink
Art Direction / Design:
Marnix Schmidt, Marijn Slot, Iwan Rutjes
Copy / Redactie:
Talita de Waal, Iris van den Broek, Frederik Pot
Interaction Design:
Marnix Schmidt
Technische realisatie:
Frouke Morren, Arjen Gosman, Roel van Hintum, Aron Beurskens
Account:
Rogier IJzermans, Maaike Luijer, Jeroen Bos
Verantwoordelijk bij klant:
Albert Jan Prevoo, Marc Jansz
Overigen:
Bart Koning, Lieke van Duist, Erik Jan Grob


Afbeeldingen

Video



Case omschrijving: Mobile

Projectbeschrijving
Sinds 2009 werkt KLM samen met BORN05 aan de lange termijnstrategie om klanten optimaal te bedienen op verschillende punten in de customer journey. iFly KLM is het digitale klantrelatiemedium van KLM en ontwikkeld om de relatie met klanten in between flights te onderhouden, tot het moment dat de klant weer een reis wilt boeken. De interface is nu ook geoptimaliseerd voor de mobiele devices; tablet en smartphone.
Voor/over product of dienst
Custom made interfaces voor smartphone en tablet realiseren een unieke ervaring per device. Met de desktopversie zijn er nu 3 verschillende gebruikerservaringen o.b.v. dezelfde content. De leesbaarheid van de content is aangepast voor ieder device. Er wordt gewerkt met flexibele modules en templates voor efficiency. De mobiele interface bevat nieuwe features die bijdragen aan de device specifieke doelstellingen. Vb: toename van consumptietijd en verrijking van profielen met reisvoorkeuren.
Doelgroep(en)
iFly KLM Magazine is een klantrelatiemedium en daardoor ontwikkeld voor KLM klanten wereldwijd. iFly KLM Magazine wordt gedistribueerd naar 200 landen in 3 talen. Naast email (vaste klanten database) worden de spread van iFly KLM Magazine ook gedistribueerd via de social media kanalen van KLM (ook voor prospects en niet-KLM klanten), KLM social kent een bereik van bijn 10.000.000 mensen.